Ekonomi- och HR-assistent

Arbetsbeskrivning

Tierps kommun har ett bra och nära läge mellan Uppsala och Gävle. Tierp har Stockholm, Uppsala eller Gävle inom mindre än en timmes pendlingsavstånd och erbjuder också möjlighet att arbeta delvis på distans. Med goda och varierande boendemiljöer, havsnära natur, skog och kultur inpå knutarna, bra kärna, infrastruktur och kommunikationer, erbjuder vi dig stor livskvalitet i det lilla. Våra värderingar betyder mycket för oss. Vi arbetar utifrån respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro. Vi tillämpar tillitsbaserad ledning och styrning för starka relationer och förtroende mellan chefer och medarbetare. Läs mer om oss på tierp.se
Inom HR och ekonomi arbetar vi för att ha en verksamhet med hög kvalité som är värdeskapande för våra kunder.

Är du vår blivande kollega? Vill du ha ett varierande arbete i en liten arbetsgrupp med bra arbetsklimat där kollegorna stöttar och bryr sig om varandra? I så fall är du välkommen med din ansökan till tjänsten som Ekonomi- och HR-assistent i Tierps kommun.

Arbetet innebär att arbeta med leverantörsreskontra, dagbokföring och övriga arbetsuppgifter inom en ekonomienhet. Tjänsten är delad mellan ekonomi- och HR enheten varför även generella administrativa arbetsuppgifter inom HR-området kommer att ingå. I arbetet ingår administrativt arbete inom HR- och ekonomisystem varför god datavana är önskvärd, gärna inom aktuella områden.

HR- och ekonomi enheterna arbetar direkt under kommundirektören.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som HR- och ekonomiassistent ingår sedvanliga arbetsuppgifter inom ramen för HR- och ekonomiområdet. Inom ekonomiområdet arbetar vi med systemen Stratsys, Visma RoR och Proceedo. Inom HR området förekommer också ett antal datasystem, t.ex. Visma Recrutit, Personnec P, KIA, Adato och WinLas.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ekonomi- och personalutbildning på gymnasienivå. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Du ska vara noggrann och ha sinne för detaljer.

Du ska ha kunskaper om Officepaketet vara flexibel och lättlärd. Vi lägger stor vikt vid att du har ett gott bemötande och att du har förmåga att skapa ett bra samverkansklimat såväl internt som externt. Du behöver också ha en god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och ha en vilja att ta egna initiativ inom givna ramar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Tierps kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Myndighetschef Randi Graungaard
0293 - 21 84 20
SSR/Socialsekreterare Linda Isaksson Vestberg
0293-21 82 72
VISION/Biståndshandläggare Camilla Bodin
0293-21 84 39
Personalchef Eva Berggård Nygren
0293-21 84 23
HR-konsult Ann-Charlotte Westman
0293-218313
HR-konsult Ann-Sofie Jonsson
0293-21 84 50
Personalorganisationernas företrädare nås via ko
0293-21 80 00
Personalchef Eva Berggård Nygren
0293-218423
Kommunchef Yvette Axelsson
0293-21 8211
Chef för Gemensam service Håkan Bergström
0293-218203

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tierps kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 17 januari 2022

Besöksadress

Centralgatan 7 81580 TIERP
None

Postadress

Centralgatan 7
TIERP, 81580

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024