Ekonomi- och hyresasministratör

Arbetsbeskrivning

Nu söker Fastighetsavdelningen en ny ekonomi- och hyresasministratör.

En dag på jobbet

Det huvudsakliga uppdraget är att agera stöd för fastighetsavdelningen samtidigt som du självständigt samordnar och utvecklar ekonomi- och hyresrutiner utifrån ett företagsövergripande perspektiv. Du kommer även ansvara för fakturering och debitering på fastighetsavdelningen.

I rollen som ekonomi- och hyresadministratör jobbar du även med

• Ansvara för hyresadministration såsom debitering och uppföljning i samarbete med hyresspecialister
• Ansvara för utskick av uppsägningslista och hantering av intresseanmälningar
• Ansvara för framtagning av ekonomisk statistik i samband med månadsbokslut
• Ansvara för uppföljning av felanmälan- och skadegörelsekostnader
• Ansvar för uppdatering samt uppföljning av projektinformation i Agresso
• Ansvara för framtagning av restvärdesberäkningar
• Ansvar för hyresgästsfakturering gällande övriga intäkter för avdelningen
• Ansvara för ombokningar i huvudbok
• Ansvar för internkontrollsuppföljning för Fastighetsavdelningen
• Ansvara för att driva och utveckla interna rutiner inom området
• Bistå i uppdatering av fastighetsdatabas
• Bistå i administration kring försäkringsärenden
• Bistå i framtagning av underlag och analys i samband med budget och prognosarbete

Din bakgrund

Vi tror att du har 1-2 års erfarenhet av problemlösningsorienterade och administrativa uppgifter, kanske utifrån ett fastighetsekonomiskt perspektiv. För att lyckas i rollen ser vi också att du är analytisk, arbetar strukturerat och metodiskt och har fokus på resultat och utveckling.

Personliga egenskaper

Dina personliga kompetenser är oerhört viktiga för oss. Vi ser att du är lyhörd och hjälpsam för kollegorna på avdelningen, har mycket energi och en förmåga att motivera och få med andra i utvecklingen framåt. Vidare behöver du vara en fena på att förmedla information tydligt och enkelt såväl muntligt som skriftligt. Vi arbetar i stor utsträckning med digitala verktyg och system vilket ställer krav på att du har god IT-kompetens och lätt att ta till dig nya system.

Utbildning

Universitet eller högskolestudier inom ekonomi/juridik eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Ditt nästa steg

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök-knappen nedan. För information om tjänsten kontakta Carmen Stefan (Enhetschef fastighetsstöd) på tel. 08-508 470 13 eller Mikaela Linnerstam (HR Business Partner på tel. 076 124 62 62. Vi arbetar löpande med urval så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar vi även med Academic Work.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sisab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2020
  • Ansök senast: 8 april 2020

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024