Ekonomi- och inköpsadministratör

Ekonomi- och inköpsadministratör

Arbetsbeskrivning

Brinner du för ekonomi, inköp och administration? Då kan detta vara en roll för dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Hantering av leverantörsfakturor
- Leverantörsbetalningar
- Beställningar och avrop
- Bevakning av inleveranser
- Kommunikation med leverantörer
- Uppföljning av fraktavtal & transportskador
- Övrig administration inom ekonomi och inköp

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av ekonomi- och/eller inköpsarbete samt är en strukturerad administratör.

Du bör ha grundläggande kunskaper om moms och enklare redovisningsregler. Inköpsarbete gällande frakter är meriterande.

Som person är du noggrann, ansvarstagande och självgående med en positiv inställning till förändringar och effektiviseringar. Du har god analytisk förmåga och gillar kommunikation både inom och utom egna organisationen.

Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i Office-paketet. Du är en lagspelare som tycker om att ha egna ansvarsområden och gillar ett högt arbetstempo och att arbeta med deadlines. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

 

Låter jobbet intressant?

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta Redovisningschef Karin Götlind 0512-300 305.

Välkommen med din ansökan senast den 19 februari 2023. Urval sker löpande, så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.





Dahrén är idag ledande i Europa på lindningstråd i koppar och aluminium för elmotorer, generatorer och transformatorer. Fabrik och huvudkontor finns i Jonslund, Sverige. I Tyskland finns ett säljkontor och i Polen fabrik och säljkontor. Dahrén har 340 anställda varav 210 i Sverige. Mer information på hemsidan www.dahrengroup.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dahrén Sweden AB, Administration
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2023
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Liknande jobb


31 maj 2024