Ekonomi- och löneadministratör

Ekonomi- och löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Är du trygg inom ekonomi- och löneadministration och trivs i en självständig roll? Vill du arbeta på ett stabilt bolag och ta eget ansvar? Är du dessutom en positiv person som ser lösningar istället för problem? Då kan rollen som ekonomi- och lönadministratör hos vår kund Göteborgs Glasmästeri vara helt rätt för dig.

Du kommer till en början att bli anställd som konsult hos KFX HR-partner och arbeta hos vår kund Göteborgs glasmästeri, efter 6 månader finns goda chanser till övergång i anställning direkt hos kund.


Om oss
KFX HR-Partner är ett auktoriserat rekrytering-, bemanning- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vi är enormt stolta och ganska ensamma om att ha funnits i branschen i mer än 30 år.

Om företaget
Göteborgs Glasmästeri grundades 1946 och är ett familjeföretag som ägs och drivs av bröderna Benny och Eric Berggren. Företaget tillverkar och monterar glaspartier i aluminium. Företaget tillverkar allt från fönster, dörrar, glasväggar och fasader. Göteborgs Glasmästeri är lättillgängligt beläget i Biskopsgårdens industriområde på Hisingen med ljusa kontorsytor och familjär känsla. Läs mer om bolaget på:
http://www.goteborgsglasmasteri.se/


Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomi- och löneadministratör kommer du få stor insyn i verksamheten och hur branschen fungerar i stort. Du ansvarar självständigt för Göteborgs Glasmästeris löpande bokföring och löner vilket innefattar totalt 26 medarbetare, såväl tjänstemän som arbetare. Du övervakar personalförmåner, tidsrapportering och övriga personalutgifter. Du driver all administration kring ekonomi, skatt och lönefrågor i flera affärssystem, bland annat Visma SPCS och Hogia. Revisor finns för stöttning samt även systemsupport vid behov.

Du projektleder kontorsmöten en gång i veckan där du presenterar siffror kring pågående och kommande projekt och offerter. Utöver detta har du ett övergripande ansvar för att hålla kontoret rent och snyggt för dig och dina kollegor. Du ansvarar för att beställa kontorsmaterial, fika till veckans kontorsmöten samt bokning av företagsresor.

Företaget värnar om hållbarhet och miljö, har du ett särskilt intresse för detta kan det tillkomma bland dina arbetsuppgifter.


Kvalifikationer
I denna tjänst finns inget krav på universitetsutbildning, vi ser däremot att det är viktigt att du har god erfarenhet av att arbeta med löpande bokföring och löneadministration, såväl med tjänstemän som arbetare. Det här jobbet passar dig som framför allt är lösningsfokuserad, strukturerad och noggrann i alla arbetsuppgifter du tar dig an. Särskilt meriterande är erfarenhet av att arbeta i Visma SPCS och Hogia eller motsvarande.

Du trivs på ett mindre företag där alla hjälps åt för att nå bästa resultat. Vi tar för givet att du är en prestigelös, ansvarsfull och lyhörd person som är mån om att göra ett bra jobb. Du arbetar självständigt med ekonomi och förstår att ditt arbete gör skillnad.

Det är fördelaktigt om du har erfarenhet av att arbeta i industribranschen, med kontorsansvar och miljöarbete.
Då du tidvis kör bil i tjänsten är körkort ett krav. Du behöver inte ha tillgång till egen bil.


Övrigt
Tillträde: maj 2021
Adress: Ovädersgatan 1A
Arbetstid: 80-100%. Arbetstiderna är vardagar mellan kl 8-17.

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via länken nedan. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2021-03-31. Vi genomför personlighetstester och bakgrundkontroller på alla slutkandidater.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på telefonnummer: 031-711 98 00.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Teresa Åkemar
031-711 98 00
Lisa Nidén
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Teresa Åkemar

Teresa Åkemar
031-7119800
Linn Mann

Anna Holmefeldt
031-711 98 00
Anna Holmefeldt

Elin Andersson
031-711 98 00
Anna Berggren
031-711 98 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Besöksadress

Odinsgatan 6 , Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


3 juni 2024

3 juni 2024

Ekonom

Ekonom

3 juni 2024