Ekonomi- och personalansvarig

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi? SiteDirect Professional Web Solutions AB är en av Sveriges ledande leverantörer av professionella webblösningar inom e-handel och cms/webbpublicering. Vår egenutvecklade plattform SiteDirect innehåller ett stort antal moduler vilka kompletteras med anpassningar för att tillgodose våra kunders specifika behov och önskemål. Produkterna och lösningarna riktar sig till såväl den svenska som den globala marknaden. Företaget har expanderat stadigt och vi är idag 20 medarbetare på kontoret i centrala Växjö. Vem är du? Vi söker nu en ekonomi- och personalansvarig för ett föräldravikariat under minst ett år. Inom teamet Economy & HR finns idag två anställda (1,5 tjänster varav tjänsten ekonomi- och personalansvarig är en heltidstjänst och 0,5 tjänster består av administrativa arbetsuppgifter). Du har en utbildning inom ekonomi och praktisk arbetserfarenhet av bokföring, fakturering och lönehantering. Erfarenhet av bokslutsarbete är en merit. Arbetet innefattar att ansvara för och driva teamets arbete framåt samt att tillsammans med företagets ledning bedriva det ekonomiska arbetet (boksluts- och budgetarbete, uppföljning etc). Som personalansvarig består en stor del av arbetet av löpande rekrytering då företaget befinner sig i en expansiv fas. Arbetet innebär även löpande PA-frågor och löneadministration. Du är resultatorienterad och söker nya utmaningar i ett företag med stora ambitioner och stark tillväxt. Arbetsuppgifter Arbetet innefattar ekonomiska och personaladministrativa uppgifter såsom: * Löpande bokföring * Fakturering * Kund- och leverantörsreskontra * Budgetarbete * Löneutbetalning * Provisionshantering * Rekrytering ny personal * Personaladministrativa uppgifter * Vissa generella administrativa uppgifter, exempelvis posthantering och inköp. Eftersom vi arbetar i programmen SPCS Administration och SPCS Lön är det viktigt att du har en god praktisk erfarenhet av dessa program. Varför jobba på SiteDirect? * Vi är ett glatt gäng som arbetar tillsammans i moderna lokaler i centrala Växjö. * Vi har en stimulerande arbetsmiljö med korta beslutsvägar och engagerade medarbetare. * Vi ser positivt på personlig utveckling och erbjuder våra medarbetare att avsätta tid för löpande kompetenshöjande aktiviteter som utbildningar, mässor och seminarier. * Vi har även en friskvårdspeng samt samarbete med privat hälsovård för att våra medarbetare skall må bra. * Vi har höga ambitioner och framtidsvisioner som driver företaget att hela tiden utvecklas samt har haft en stabil tillväxt ända sedan starten år 2001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Jonasson
0470-59 00 40
Mikael Häggström
0703-74 95 03
Mathias Ivarsson
070-6621155
VD Mikael Häggström
0703-74 95 03
Mikael Häggström
0703-74 95 03
Daniel Teglander
0470-590000

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Esplanaden 5
None

Postadress

Västra Esplanaden 5
VÄXJÖ, 35231

Liknande jobb


Ekonom med faktureringsansvar / Billing Coordinator

3 juni 2024

Ekonomihandläggare till stadens centrala ekonomifunktion

Ekonomihandläggare till stadens centrala ekonomifunktion

24 maj 2024

22 maj 2024