Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.

Redovisningsenheten är en del av kommunledningskontoret och vi är totalt tolv medarbetare. Vårt uppdrag är ge råd och stöd inom redovisningsområdet till koncernens chefer, ekonomer och ekonomihandläggare. Enheten ansvarar för det övergripande arbetet med bokslut, momsredovisning samt in- och utbetalningar. Vi arbetar med ekonomisystemet Agresso och vår arbetsplats ligger i Bibliotekshuset, i centrala Karlstad.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiadministratör kommer du att arbeta med kund- och leverantörsfakturor, avstämningar, bokföring i huvudbok och på enheten allmänt förekommande ekonomiadministrativa uppgifter. Kontakt med både kunder och leverantörer via telefon och mejl ingår i arbetsuppgifterna. Att delta i utredningsuppdrag och förbättringsarbeten kring verksamhetsmässiga rutiner ingår också i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Är du den vi söker så har du lägst gymnasieutbildning inom ekonomi eller kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Förutom kunskap inom redovisningsområdet söker vi dig som har sinne för helhet såväl som detaljer, är ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Vi står inför en digitalisering av våra ekonomiadministrativa rutiner, och därför är god datorvana ett krav. Erfarenheter från liknande arbetsuppgifter är meriterande.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlstads kommun, Kommunledningskontoret
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tidsbegränsad anställning tom 2016-12-31, tillträde snarast efter överenskommelse. Anställningen är ett vikariat med möjlighet till förlängning., upphör: 2016-12-31 .
  • Publicerat: 29 april 2016

Besöksadress

Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

17 juni 2024