Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Öckerö kommun erbjuder ett stimulerande arbete i en utvecklingsinriktad och kreativ skärgårdskommun, belägen i Göteborgs närhet. Kommunen ligger mellan Vinga och Marstrand och består av 10 öar med ca 12 700 invånare. Etableringsenheten är en nystartad enhet under kommunstyrelsen. Vägledande utgångspunkt för den nya organisationen är att nyanlända kommuninvånare ska ha en kontaktväg in i samhället. Detta förutsätter en samordning av kommunens insatser för att åstadkomma en effektiv samverkan med Arbetsförmedlingen, Migrationsverket och andra externa aktörer. Etableringsenhetens organisation består för närvarande av enhetschef, etableringshandläggare och HVB-personal med föreståndare. Etableringsenhetens profil och tjänster har följande ledord: tillgänglighet, bemötande, flexibilitet och kompetens. Bemötandeperspektivet är centralt i Öckerö kommun.

ARBETSUPPGIFTER
Administrativa uppgifter inom Etableringsenheten som bland annat innebär att granska och kontera leverantörsfakturor, att ha täta kontakter med handläggare och samordnare, att sammanställa kostnader och hantera återsökningsprocessen från Migrationsverket inklusive uppföljning. Tillsammans med ekonom upprättar du månadsprognoser.
Befattningen innebär kontakter med såväl kommunens olika verksamheter som med olika myndigheter. Ditt dagliga arbetsverktyg är Visma (f.d. Aditro) ekonomisystem, fakturasystem och Office Excel.

KVALIFIKATIONER
Utbildning från gymnasieskolans ekonomiprogram. Erfarenhet av administrativt arbete är en förutsättning för att nå gott resultat. Van användare av Office-paketet. Tjänsten ställer krav på ett strukturerat arbetssätt och förmåga att kunna prioritera bland skiftande arbetsuppgifter samt en god kommunikations-förmåga. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är självgående, noggrann, samarbetsvillig, flexibel, initiativrik och lösningsfokuserad.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så lämna in din ansökan så snart som möjligt.
Ange löneanspråk och referenskontakter.
Öckerö kommun har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Krook
031976200
Ronnie Bryngelsson

Samhällsbyggnadschef Robert Svensson
031-97 62 46
Vision Dick Andersson
031-97 63 65
SACO Lars-Gunnar Andersson
031-97 62 10
Säkerhetssamordnare Bodil Everlund
031-97 88 40
Folkhälsoplanerare Lovisa Larsson Allansson
0706-90 97 30.
Kommunal Väst Ronnie Bryngelsson

Enhetschef renhållningen Thomas Wijk
031-97 62 58
Enhetschef Kretsloppsenheten Thomas Wijk
031-97 62 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öckerö kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid 100% Dagtid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 7 juni 2016

Besöksadress

Sockenvägen 13 47580 Öckerö
None

Postadress

Box 1035
Öckerö, 47580

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024