Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

På Länsstyrelsen i Kalmar arbetar cirka 250 engagerade medarbetare inom en mängd olika samhällsfunktioner. Tillsammans bidrar vi till hållbar utveckling, en god livsmiljö och tillväxt. Detta gör vi genom avvägningar mellan ekologi, social hållbarhet och ekonomi.

Verksamheten genomsyras av tillitsbaserad ledning och styrning samt vår värdegrund som innebär effektivitet och service, objektivitet, legalitet och respekt för lika värde. Utifrån detta vill Länsstyrelsen Kalmar län bli Sveriges bästa länsstyrelse.

Är du nyfiken på vår arbetsplats och vårt värdegrundsarbete kan du läsa mer på vår webbplats www.lansstyrelsen.se/kalmar/

HR- och ekonomienheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd. Vår uppgift är att hantera myndighetens ekonomi och redovisning, samt våra HR-frågor. Enheten består för närvarande av 6 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är ett vikariat. Rollen som ekonomiadministratör innebär löpande ekonomiadministrativa arbetsuppgifter till exempel hantering av leverantörsfakturor, bidragsutbetalningar, kundfakturor och omföringar, kontoavstämningar vid månadsbokslut samt löpande ekonomisupport till verksamheten via telefon och mejl samt administration av tidredovisningssystemet.

Du hanterar ansökningar om anstånd med betalning och påminnelser. Du arbetar även med anslutningar av leverantörer och kunder till vår e-fakturaväxel. Även andra HR- och ekonomiadministrativa arbetsuppgifter kan förekomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har som minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Det är meriterande om du har arbetat med liknande uppgifter inom statlig redovisning. Du har även har erfarenhet av ekonomisystemet Unit4 Business World (Agresso) och Visma Proceedo.

Som person är du trygg, stabil, med en god samarbetsförmåga och du kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter. Du har förmågan att strukturera ditt arbete och driver dina processer framåt.

Du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, är tillmötesgående i ditt bemötande och har förmågan att hitta lösningar och hjälpa andra. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi erbjuder Dig en unik arbetsplats
fylld av kunniga experter och ambitiösa generalister inom en mängd olika samhällsfunktioner. Länsstyrelsens står just nu inför många intressanta utmaningar och anställningen ger därmed goda möjligheter till personlig utveckling. Vi har en god arbetsmiljö, bra personalsociala förmåner och stora möjligheter till flexibel arbetstid. Vi välkomnar mångfald och ser jämställdhet som en självklarhet.

Som anställd innebär det att du kommer att krigsplaceras vid Länsstyrelsen i Kalmar län.

Vi undanber oss alla erbjudanden om
annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

Vi har i rekryteringen valt att använda oss av Visma recruit som rekryteringsverktyg och kommer således inte hantera ansökningar via e-post eller post.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Brynolf
010 - 22 38 000
Ulla Ekberg
010 - 223 80 00
Ann-Eva Zidén
010 - 223 80 00
Eva Brynolf
070-6118409
Avdelningschef Eva Brynolf
070-6118409
SACO Ulla Ekberg
010 - 223 80 00
ST Ann-Eva Zidén
010 - 223 80 00
Personalchef Torbjörn Johansen
010 - 22 38 000
Enhetschef Agneta Gustavsson
010-2238000
Handläggare ensamkommande flyktingbarn Moa Brändström
010-2238000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Kalmar län
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2020
  • Ansök senast: 26 februari 2020

Besöksadress

Malmbrogatan 6 39186 KALMAR
None

Postadress

Malmbrogatan 6
KALMAR, 39186

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024