OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hjälpmedelsverksamheterna inom Stockholms läns sjukvårdsområde består av fyra resultatenheter som på uppdrag av Hälso- och sjukvårdsförvaltningen ansvarar för drift av hjälpmedelsverksamheter inom Stockholms län.
Avtalen gäller hjälpmedelsförsörjning för personer med rörelsehinder i södra delen av Stockholms län samt länsövergripande för personer med behov av medicinteknisk apparatur i hemmet samt kommunikations- kognitions- syn- eller hörselhjälpmedel och förbrukningshjälpmedel i hemmet.
På Hjälpmedelsverksamheterna arbetar ca 260 medarbetare med olika yrkeskunskaper såsom hjälpmedelskonsulenter, tekniker, logistikpersonal, chaufförer, administratörer m fl. Resultatenheterna leds av en verksamhetschef.
Du kommer att tillhöra enheten Verksamhetsstöd som bl.a. hanterar administration och support i frågor inom IT, systemförvaltning, fastighetsfrågor, information, verksamhetsrapporter, statistik, ekonomi, patientsäkerhet, avvikelsehantering samt post och inköpsfunktioner.
Enheten är organiserad under den ena resultatenheten, KommSyn Stockholm, som är belägen i Långbro Park, Fruängen/Älvsjö.
Du kommer verka i en organisation som är i ständig förändring, där utvecklingen av servicenivån till verksamheterna är mycket högt prioriterad.
Arbetsuppgifter:
Som Ekonomiassistent kommer Du att arbeta inom vårt kundreskontrateam tillsammans med 2 andra kollegor. Teamet tillhör enhet Verksamhetsstöd där vi idag är 22 personer som jobbar inom 15 olika tjänsteområden. Vi jobbar i Raindance och några andra faktureringssystem, där mycket av faktureringen hanteras via filer från vårt produktionssystem Sesam 2. Eftersom vi har stora volymer ingår både stora faktureringsfiler med kontrollhantering och manuell fakturering i arbetet. I övrigt består arbetsuppgifterna av vanligt förekommande reskontrauppgifter, såsom avstämningar, fakturautredningar och en viss del bokslut.
Anställningsform:
Tillsvidare.
Eventuellt kan provanställning i sex månader förekomma.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning inom ekonomi med några års erfarenhet inom ekonomiområdet eller motsvarande. . Du har goda IT-kunskaper och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du ska självständigt kunna driva frågor och ha en god kommunikativ förmåga. Du har god kunskap inom Officepaketet och är en skicklig användare av Excel. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i systemet Raindance eller likvärdiga ekonomisystem. Noggrannhet och helhetssyn är två viktiga egenskaper hos oss, tillsammans med en god samarbetsförmåga och teamkänsla.
Personliga egenskaper:
Du är serviceinriktad, öppen, lyhörd, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du är självständig och har en vilja att utveckla dig själv och ditt arbete. Du ser samarbete och samverkan med kollegor som en naturlig arbetsform.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Information om tjänsten lämnas av:
Chef Verksamhetsstöd Eva Wijk tfn 08-123 476 19
Facklig information:
Vision, Ola Tellner, 08-123 40 481
Övrig information:
Vi erbjuder dig förmåner som friskvårdsbidrag, flextid och fri öppen sjukvård upp till högkostnadsskyddet.
SLSO tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Sista ansökningsdag:
2021-06-14
Kontaktpersoner på detta företaget
Mona-Lisa Hägvide
Thomas Wohlin
070-484 31 69
Margaretha Sandved
070-484 69 61
Verksamhetschef Eva Andersson
123 408 23, 072-552 80 32
Ywonne Hoff
076-5697083
Anette Ahlberg
08-12342703
Caroline Wingårdh Hoff
08-123 470 63
Anki Törnqvist
070-484 19 51
Camilla Lannefors
0722 156243
Ingela Svederus
070-1655511