Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Göteborg är mitt uppe i ett stort stadsutvecklingssprång. Vår stad växer varje år och har ambitioner att fortsätta växa som regionens kärna. Trafikkontoret har en central roll i utvecklingen av staden, men också att förvalta den befintliga staden. Idag är vi ca 470 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och verksamma. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en stad för alla.

ARBETSUPPGIFTER
Vår redovisningsenhet består av 13 medarbetare som tillsammans säkerställer en korrekt redovisning. Enheten ingår i
förvaltningens ekonomiavdelning med cirka 20 medarbetare. Vi söker nu två serviceinriktade och strukturerade Ekonomiadministratörer som vill arbeta med det dagliga redovisningsarbetet.

Som Ekonomiadministratör på Ekonomiavdelningens redovisningsenhet arbetar du med varierande arbetsuppgifter inom daglig redovisning och du är en viktig stöttepelare i bokslutsprocessen. I rollen ingår att hantera och kontrollera flödet av leverantörsfakturor samt ge support till projektledare och handläggare ute i våra verksamheter i frågor som rör fakturahantering. För att säkerställa att vår redovisning är korrekt gör du avstämningar, rättar fel och arbetar proaktivt över hela månaden för att underlätta bokslutsprocessen. I bokslut arbetar du självständigt och tillsammans med kollegor på avdelningen för att säkerställa att alla poster i redovisningen är korrekta. I rollen ingår också att ta hand om och utföra löpande och schemalagd fakturering till kund. Som Ekonomiadministratör hos oss har du många kontaktytor, både externa och interna, med fokus på samarbete, service och problemlösning i det dagliga ekonomiarbetet.
Även andra allmänna ekonomiadministrativa sysslor såsom systemsupport, stickprovskontroller, upplägg av behörigheter och registeruppdatering mm ingår i tjänsten.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi på eftergymnasial nivå (tex YH-utbildning eller Högskoleutbildning inom ekonomi) och minst ett års erfarenhet av ekonomiarbete, gärna inom inom kommunal eller statlig verksamhet, där du arbetat med stora flöden av kund- och leverantörsfakturor. Du är en fena på Excel och har goda kunskaper i Office-paketet. Erfarenhet av systemen UBW/UNIT4 (Agresso), Visma Proceedo är meriterande.

Vi tror att du som person är prestigelös, ansvarsfull inför dina egna och enhetens arbetsuppgifter och har ett flexibelt, problemlösande synsätt. Du har lätt för att prioritera bland arbetsuppgifter och trivs i en roll där du är självgående samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och gillar att arbeta tillsammans med andra för att uppnå vårt gemensamma mål en korrekt redovisning. Eftersom arbetet innebär mycket kontaktytor och samarbete både internt och externt är det viktigt att du är kommunikativ och pedagogisk samt har förmåga att skapa goda relationer.

Känner du igen dig? Dina personliga egenskaper är viktiga för tjänsten och är något som vi tittar extra på och har som bedömningsgrund för vem som anställs.


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv.
Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. För en del av våra rekryteringar tillämpar vi testning som en del av vårt urvalsarbete. Mer information gällande testning får du om du går vidare i processen.

Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/trafikkontoret-goteborgs-stad/

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Trafikkontoret
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2021
  • Ansök senast: 23 december 2021

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024