Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.



https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/ 


 


Läs mer om Domstolsverket på www.domstol.se/domstolsverket



Om arbetet
Vi söker en positiv och engagerad ekonomiadministratör som tycker om att ta ansvar och vill jobba utvecklingsinriktat med våra arbetsuppgifter.

I rollen som ekonomiadministratör ingår arbetsuppgifter som hantering och kontering av leverantörsfakturor, löpande bokföring, hantering av kundreskontra och inbetalningar. Du kommer även jobba med ekonomiadministrativ support ut mot våra domstolar och dess externa aktörer. Det kan även bli aktuellt med andra administrativa arbetsuppgifter.

Ekonomiavdelningen
Ekonomiavdelningen består av fyra enheter och du kommer vara placerad på enheten för ekonomiadministration. Övriga enheter är ekonomistyrning, upphandling samt analys och finansiering.

Vår verksamhetsidé är "Ekonomiavdelningen ska bidra till att de strategiska målen för Sveriges Domstolar uppnås genom att arbeta för att verksamheten har tillräckliga ekonomiska resurser, att resursfördelningen och resursanvändningen är ändamålsenlig och effektiv, och att verksamheten och ekonomin för Sveriges Domstolar redovisas och följs upp på ett tillförlitligt och rättvisande sätt."

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt har minst ett års erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete. Meriterande är om du har erfarenhet av Unit4/Business World som är vårt ekonomisystem.

Vi tror att du kommer trivas hos oss om du är strukturerad och noggrann i ditt arbete och har en förmåga att förstå och se helheten och samband i dina arbetsuppgifter. Vi jobbar som ett lag som löser de dagliga arbetsuppgifterna tillsammans på ett prestigelöst sätt, vilket ställer krav på dig att vara en lagspelare, men även med ett eget driv.

Vi har mycket interna och externa kontakter inom vårt område vilket förutsätter att du har en förmåga att jobba serviceinriktat och ha ett gott bemötande. Vi ser gärna att du har en kreativ förmåga att tänka nytt och utvecklingsinriktat och bidra till den snabba förändringstakt som krävs av en arbetsplats idag.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att jobba utvecklingsinriktat.

Detta kan bli din arbetsplats
Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam, modern och utvecklande miljö.

Domstolsverket bedriver flera stora utvecklingsinsatser som med digitaliseringens möjligheter fokuserar på ökad kvalitet och effektivitet i domstolarnas verksamhet. Domstolsverket har sitt huvudkontor centralt i Jönköping och lokalkontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. På myndigheten arbetar cirka 400 personer med att utveckla, administrera och stödja Sveriges Domstolar.

Anställningen är ett vikariat med placering i Jönköping.

Domstolsverket tillämpar provanställning.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Åkerberg, enhetschef
036-155593

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Domstolsverket
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

Kyrkogatan 32
None

Postadress

Kyrkogatan 32
Jönköping, 55181

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024