Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Drivs du av ett utvecklande arbete med stor eget ansvar? Vi söker en Ekonomiadministratör för anställning i Skellefteå.

Välkommen med din ansökan! 

Tjänsten

Som ekonomiadministratör i vårt team jobbar du främst med leverantörskontra och projektadministration samt övrigt förekommande arbete inom ekonomiadministration.

Du är social och driver självständigt dina egna ärenden i mål. Du tar kontakt med andra medarbetare inom koncernen och andra kontaktytor som uppgiften kräver. Du stöttar teamet i att säkerställa att aktuella uppdrag blir genomförda inom satta tidsramar. Som person är du duktig på att lyssna och sätta dig in i andras frågeställningar och problem.

Vi värdesätter att du är lösningsfokuserad, kommunikativ, noggrann och ansvarstagande. Du driver utvecklingsarbeten både självständigt och tillsammans med kollegorna i teamet.

Hos oss blir du en del av ekonomiavdelningen som består av 14 medarbetare, vi är sju ekonomer, en systemsamordnare, sex ekonomiadministratörer och en avdelningschef.

Tillsammans arbetar vi som ett lag, vilket innebär att vi går in och stöttar varandra vid arbetstoppar med de arbetsuppgifter som avdelningen ansvarar för. Vi arbetar nära både inom avdelningen såväl som med andra funktioner inom organisationen. På så sätt kan vi hitta de bästa arbetssätten för hela processen. Vi har som mål att vara den bästa serviceorganisationen!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med anställning i Skellefteå.

Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.

Välkommen att bli en av oss!

Intresserad?
För att söka tjänsten behöver du vara driven, självständig, noggrann och strukturerad. Du har god social kompetens, förmåga att lyssna och en vilja att hela tiden utvecklas.

Som person är du framåt, serviceinriktad och ser utmaningar som utveckling.

Krav 


• Utbildning inom ekonomi på lägst gymnasienivå
• God datavana

 Meriterande 


• Ekonomikunskaper på grundläggande högskolenivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Meriterande med tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra och projektreskontra, eller liknande administrativa arbetsuppgifter
• Medius och Microsoft D365

Vilka är vi då?

Skellefteå Kraft är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Vårt mål är ett Sverige som drivs av 100 % förnybar energi. Därför säljer vi bara 100 % förnybar kraft, och satsar så mycket vi orkar på investeringar och forskning.

Om rekryteringen

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering med syfte att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering.

Många befattningar inom Skellefteå Kraft-koncernen är säkerhetsklassade på grund av den samhällsviktiga verksamheten som det innebär att arbeta inom energibranschen. Vid rekrytering till en sådan befattning ställs krav på säkerhetsprövning med registerkontroll innan kandidaten kan anställas.

Frågor?

Maria Holmström, Avdelningschef, 0910-77 25 47

Roger Östman, Unionen, 0910-77 26 43

Veronica Lindström, Akademikerföreningen, 0910-77 27 71

Robert Ingberg, SEKO, 0910-77 26 62

Örjan Karlsson, Ledarna, 0910-71 66 40   

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå Kraft
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 augusti 2022
  • Ansök senast: 21 augusti 2022

Besöksadress

Box 174
None

Postadress

None
LYCKSELE, 92123

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024