Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Om Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen
Tjänsten är placerad inom Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi stärker möjligheterna för Linköpingsbor som är beroende av ekonomiskt bistånd, att bli självförsörjande och självständiga. Vi bidrar också med kompetensförsörjning till Linköpings kommun och näringsliv.
Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter
Du kommer i huvudsak ansvara för processen för utbetalning av ekonomiskt bistånd. Det innebär arbete i vårt verksamhetssystem Lifecare, vårt ekonomisystem Unit4 ERP och kontakt med utbetalande bank. Tjänsten innebär bland annat förvaltning och utveckling av utbetalningsprocessen, schemaläggning, rättningar, avstämningar och registreringar. I tjänsten ingår även andra administrativa åtaganden som exempelvis fakturamottagning. Denna del formas utefter kandidatens erfarenhet och organisationens behov.

Vi är en liten ekonomienhet som jobbar nära varandra och vi ser gärna att du bidrar med dina tankar och idéer då vi ständigt arbetar med att utveckla vår verksamhet. 

Din arbetsplats
Förvaltningsstaben består av förvaltningsledning och medarbetare med olika specialistområden. På staben arbetar idag cirka 15 medarbetare. Integration- och arbetsmarknadsförvaltningen svarar mot arbetsmarknadsnämnden.
I din roll som ekonomiadministratör ingår du i ekonomienheten, du arbetar tillsammans med andra specialister på staben, exempelvis ekonomer, HR-medarbetare och administratörer, för att ge politiker och chefer stöd och service för att de i sin tur ska kunna fokusera på kärnuppdraget inom förvaltningen.  Din placering är i förvaltningsstaben som ligger i centrala Linköping på Nygatan 19. 

Du som söker
För rollen krävs att du har läst ekonomi på lägst gymnasienivå eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du som söker ska ha god datorvana och erfarenhet av att arbeta med administration. Det är meriterande om du har arbetat med bokföring. Meriterande är även att du har erfarenhet av arbete i Unit 4 ERP samt Tieto Lifecare. Skulle du även ha arbetat med ekonomiskt bistånd ser vi det som positivt.

För att lyckas i rollen som ekonomiadministratör hos oss ska du vara noggrann och kunna planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Som person är du stabil och har lätt för att anpassa dig till de situationer arbetet kräver. Du har god samarbetsförmåga och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du är dessutom bekväm med att arbeta självständigt, tar ansvar för dina uppgifter och driver dina processer vidare.

Övrig information
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning 

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 10214

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 oktober 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024