Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en person som vill arbeta hos oss som ekonomiadministratör.
I Bromölla kommun arbetar du med ekonomiservice gentemot alla kommunens verksamheter. Rollen är centralt placerad och du ingår i en grupp med controllers och ekonomiadministratörer. Som ekonomiadministratör på vår enhet har du ett brett arbete och många kontakter både internt och externt. Löpande ekonomiarbete såsom fakturering, arbete med leverantörsfakturor, utbetalningar, leverantörsreskontra samt daglig bokföring är arbetsuppgifter som ingår i rollen.

I rollen som ekonomiadministratör hos oss arbetar du även som avgiftshandläggare. Som avgiftshandläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att beräkna och fatta beslut om avgift utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Du gör justeringar och makuleringar av felaktiga fakturor. En stor del av arbetet går ut på att lösa problem och svara på frågor från äldre, anhöriga samt biståndshandläggare.

Arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid beroende på verksamhetens behov.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning eller motsvarande med inriktning mot ekonomi samt att du har yrkeserfarenhet av arbete inom ekonomiadministration. Har du kunskap om, och/eller erfarenhet av myndighetsutövning/handläggning inom offentlig förvaltning ser vi det som meriterande

Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift.

Vi förutsätter att du har goda kunskaper inom Office-paketet, särskilt Excel. I Bromölla kommun använder vi ekonomisystemet Unit4 ERP (tidigare Unit4 Agresso). Har du erfarenhet av arbete i detta ekonomisystem eller i liknande system är det meriterande. Kunskaper av verksamhetssystemet Treserva är meriterande.

Som person är du ansvarstagande, noggrann och kan organisera och planera ditt arbete självständigt. Dessutom är du flexibel och klarar av att behålla koncentrationen och lösa problem även när det är mycket som händer samtidigt. Du gillar att samarbeta med andra och eftersom du kommer att ha kontakter med personer, både internt men också externt, är det viktigt att du är serviceinriktad och har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Det kommer att läggas stor vikt på dina personliga egenskaper.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bromölla kommun, Ekonomienheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2023
  • Ansök senast: 17 maj 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024