Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Kungl. Musikhögskolan i Stockholm, KMH, är Sveriges enda fristående högskola inom musikområdet. Vi utbildar studenter på högsta internationella nivå i olika musikgenrer, dirigering, komposition, musik- och medieproduktion samt inom olika lärarutbildningar med inriktning mot musik. KMH bedriver även forskning och forskarutbildning i musik och musikpedagogik, och deltar i omfattande konstnärliga och pedagogiska forsknings- och utvecklingsprojekt i Sverige och internationellt. 

KMH söker en ekonomiadministratör

 

Om arbetsplatsen

Anställningen är placerad vid Avdelningen för ledningsstöd och ekonomi. Avdelningen som består av 9 personer ansvarar bland annat för den övergripande ekonomihanteringen på högskolan. Vid Kungl. Musikhögskolan står musiken i centrum och vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter, trevliga kollegor och möjlighet att utvecklas.

 

Arbetsuppgifter

Som ekonomiadministratör kommer du arbeta med en stor bredd av ekonomirelaterade arbetsuppgifter. I arbetsuppgifterna ingår i första hand hantering av utlägg via leverantörsreskontra, inbetalningar, fakturering, månadsavstämningar och löneomföringar. Det kommer också bli aktuellt att vara behjälplig vid bokslutsarbetet. Eftersom vi är en liten enhet är det viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt och kan rycka in där det behövs. För rätt person finns goda möjligheter att fortsätta utvecklas inom ekonomiområdet.

  

Vi söker dig som har


• gymnasieexamen inom ekonomi eller motsvarande
• minst 3 års erfarenhet av liknande arbete
• erfarenhet av ekonomisystemet U4 ERP
• goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• goda kunskaper i MS office

 

Meriterande är erfarenhet av


• liknande arbete inom statlig verksamhet
• arbete i Mac-miljö

 

Personliga egenskaper

Som person har du sinne för ordning och reda, gillar siffor, är noggrann och serviceinriktad. Då arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt är det en förutsättning att du har god samarbetsförmåga. 

Vi kommer i denna rekrytering främst att beakta den som, efter en kvalitativ helhetsbedömning av skicklighet, personliga egenskaper och lämplighet, bedöms ha de bästa förutsättningarna att bidra till en positiv utveckling av verksamheten. KMH eftersträvar etnisk och kulturell mångfald samt en jämn könsfördelning.

 

Anställningsvillkor

Anställningen är tillsvidare på heltid och inleds med 6 månaders provanställning. 

 

Ytterligare information:

Kontakta redovisningsansvarig Catharina Lenneryd 08-572 10 872 eller planeringschef Nina Cajhamre 08-572 10 806

Fackliga företrädare: marcus.lindh@kmh.se (ST), bengt.stark@kmh.se (SACO)

Mer information om Kungl. Musikhögskolan finner du på www.kmh.se

 

 

Välkommen med din ansökan!

Ansökan, personligt brev och cv, senast den 26 november. Märk ansökan med referensnummer 23/655. 

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Vi tar enbart emot ansökan på det sätt som beskrivs i annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungl. Musikhögskolan
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2023
  • Ansök senast: 26 november 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024