Ekonomiadministratör för uppdrag hos kund i Norrköping!

Ekonomiadministratör för uppdrag hos kund i Norrköping!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med redovisning och kundfakturering? Nu har du möjligheten att få arbeta i en internationell miljö på en dynamisk och händelserik arbetsplats.

Vi söker för kunds räkning dig som vill arbeta som konsult under ett tidsbegränsat uppdrag med start i maj och 3 månader framåt. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som ekonomiadministratör arbetar du med kundreskontra, med fokus på kontroller och fakturering. Tillsammans med närmaste kollega är du ansvarig för att sköta fakturering och säkerställning av moms och punktskatter. Du arbetar nära andra funktioner i organisationen i syfte att bland annat kontrollera regelefterlevnad. Du kommer att ha många både interna och externa kontakter i syfte att minimera kundförluster, i det arbetet ingår att se över bankgarantier samt att dokumentera och följa upp finansiella säkringar. Utöver detta kan viss kontorsadministration tillkomma!

Vem är du?
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är en organiserad och strukturerad person med öga för detaljer. Du har grundläggande kunskaper inom redovisning från högskola/YH eller motsvarande kunskap från tidigare arbete. Du bör ha goda kunskaper inom Officepaketet och att arbeta i olika affärssystem. Du bör även ha arbetat med och ha goda kunskaper om moms och punktskatter och kundreskontra, valutahandel är meriterande!

Som person ser vi att du är en teamspelare som har förmågan att arbeta i grupp likväl som självständigt, och du delar gärna med dig av information och kunskap till dina kollegor.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2023
  • Ansök senast: 18 februari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


16 maj 2024