Ekonomiadministratör leverantörsreskontra med rollen processkoordinator

Ekonomiadministratör leverantörsreskontra med rollen processkoordinator

Arbetsbeskrivning

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som älskar siffror och människor och som kan bidra med din erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontraprocessen.
Enheten leverantörsreskontra består av cirka 20 medarbetare, med uppdraget att inom ramen för tjänsten redovisningstjänster, ge ett professionellt stöd till flera av Göteborgs Stads förvaltningar. Hos oss får du vara med och bidra till Göteborgs Stads utveckling och känna stolthet kring det arbete som utförs tillsammans!

Att arbeta som ekonomiadministratör med rollen som processkoordinator, innebär att kunna utföra grundläggande arbetsuppgifter inom leverantörsreskontraprocessen och administration kopplat till bland annat behörigheter. Processkoordinatorn har därtill en överblick av verksamhetsleveransen och håller enhetschef uppdaterad. I rollen driver du aktivt arbetet med utveckling och förbättring av gemensamma arbetsrutiner. I arbetet ingår även att ha en löpande dialog med kunder.

KVALIFIKATIONER
Du har en gymnasieutbildning inom ekonomi eller liknande, alternativt annan gymnasieutbildning kompletterad med eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande. Därtill har du flera års erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontraprocessen från medelstora till stora organisationer.

Vi ser det som meriterande om du även har flerårig erfarenhet av redovisning/ekonomistyrning, gärna inom offentlig verksamhet. Har du kunskaper i ekonomisystemet Unit4 Agresso och Visma Proceedo eller erfarenhet av arbete i liknande system, är också det meriterande.

Som person har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att hitta lösningar. Du är skicklig på att delge information såväl muntligt som skriftligt. Tiden använder du effektivt och du arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Då tjänsten innehåller många kontaktytor såväl internt som externt behöver du ha förmåga att arbeta tillsammans med andra och bidra till ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter.

Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024