Ekonomiadministratör med kontorsansvar till konsultbolag

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiadministratör med kontorsansvar till deras kontor i centrala Göteborg. Rollen är uppdelad i två huvudsakliga ansvarsområden där 50 % består av ekonomi och 50 % av kontorsansvar.

Som ekonomiadministratör kommer dina arbetsuppgifter innefatta order- och projekthantering, fakturering samt administration av tidrapporter och reseräkningar. Vidare kommer du svara på frågor från konsulter och chefer, hålla i introduktionskurser för nyanställda samt viss bokföring. Det finns även utrymme till utveckling av ekonomiarbetet där du kan ta ansvar för struktur och systemfrågor.

Som kontorsansvarig kommer du ansvara för Göteborgskontoret där du blir spindeln i nätet med budgetansvar. Vidare kommer du leda och koordinera arbetet med administration, kundevents, interna aktiviteter i syftet att uppnå ett välfungerande och trevligt kontor. Du kommer även hantera post, inköp av kontorsmaterial, leverantörskontakter samt förberedelser inför medarbetarmöten och kundevents.


Vem är du?

Vi ser att du är utbildad gymnasieekonom eller liknande med minst två års arbetslivserfarenhet av service och självständigt administrations- och/eller ekonomiarbete. Har du tidigare erfarenhet av att driva projekt, tidrapportering eller fakturering, gärna i Maconomy eller liknande är detta meriterande. Vidare behärskar du svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du driven, lyhörd och prestigelös. Du trivs i ett klimat där det händer mycket och du tycker om att arbeta med människor. Då det finns mycket utvecklingsmöjligheter i rollen är det av stor vikt att du är en nyfiken och drivande person. Vidare är du pedagogisk och trivs i en stöttande roll både mot kollegor och kunder. Du har ett organiserat arbetssätt och gillar att hantera enklare uppgifter parallellt med mer komplexa frågor.


Du erbjuds

Du erbjuds en bred roll med mycket utvecklingsmöjligheter på ett expansivt företag beläget i fräscha lokaler i centrala Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag om 9 månader med start i dec/jan. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Maria Holmberg på maria.holmberg@jurek.se. Välkommen med din ansökan via www.jurek.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 4 november 2016

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024