Ekonomiadministratör sökes till myndighet i Norrköping

Ekonomiadministratör sökes till myndighet i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Just nu söker vi en verksamhetsnära ekonomiadministratör med känsla för service till vår kund i Norrköping.

Start: Omgående
Uppdragets längd: ca 5 månader
Omfattning: Heltid

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork men arbetar ute på berörd myndighet. Verksamheten har sina lokaler mitt i industrilandskapet i Norrköping. Du kommer att tillhöra avdelningen för verksamhetsstöd.

Mer om tjänsten
Som ekonomiadministratör får du ett spännande och omväxlande jobb där du möter stora som små frågor. Du kommer att stötta verksamheten inom både ekonomi och administration. Arbetsuppgifterna inom ekonomi innefattar fakturahantering, rapportering, budget och prognosarbete, arbete i Excel samt i ekonomisystemet Raindance. Arbetsuppgifter inom administration kan vara rese- och sammanträdesbokningar, konferenshantering, protokollskrivning samt övrig avdelningsadministration. I rollen kommer du ha ett nära samarbete med kollegor och övriga stödfunktioner och du kommer att medverka till att upprätthålla och utveckla rutiner både inom ekonomi och administration.

Då du tillhör en stödfunktion kan det innebära att du behöver engageras i arbetsuppgifter som normalt inte ingår i din anställning.

Din profil
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi- och/eller administration. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av ekonomiadministration, kommer denna erfarenhet från annan offentlig verksamhet är detta extra meriterande.

För att passa i rollen som ekonomiadministratör behöver du vara strukturerad, självgående och noggrann. Det är viktigt att du trivs i en roll där du arbetar med flera uppgifter parallellt och att du är redo att stötta upp på flera olika områden. Du har en förmåga att fånga upp verksamhetens behov, har ett tillmötesgående arbetssätt och brinner för service. Vi tror också att du trivs i en föränderlig miljö där du får lära nytt samt att du har en god förståelse för siffror och gillar administrativa arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excel i synnerhet, och har du tidigare arbetat i Raindance är detta meriterande. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Ansökan
Välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2022
  • Ansök senast: 28 september 2022

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024