Ekonomiadministratör till Institutionen för Biomedicinsk teknik

Ekonomiadministratör till Institutionen för Biomedicinsk teknik

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Beskrivning av arbetsplatsen
Institutionen för Biomedicinsk teknik omsätter totalt ca 120 miljoner per år och sysselsätter ca 110 medarbetare.

Institutionen består av tre avdelningar:  Biomedicinsk teknik, Industriell elektroteknik och automation samt Teknisk geologi. Som administratör ingår du i institutionens administrativa grupp som ansvarar för det administrativa stödet till grundutbildning och forskning. Gruppen består av fem personer samt en adminstrativ chef. Du kommer i din roll som ekonomiadministratör att vara placerad vid avdelningen för Industriell elektroteknik och automation, IEA.

Hela institutionen för Biomedicinsk teknik präglas av sin internationella arbetsmiljö vilket medför att du dagligen kommer att kommunicera på engelska både muntligt och skriftligt. 

Några av de större ekonomiadministrativa system du kommer att möta i ditt arbete är det webbaserade affärssystemet Raindance, det elektroniska inköps- och fakturahanteringssystemet Lupin (Proceedo), och verktyget EOS för prognos- och budgetarbete.


Vi erbjuder
Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension.

Vi har flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar också Lunds universitets avtal om distansarbete, vilket ger möjlighet att till viss del
arbeta hemifrån.
Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss

 
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Det ekonomiadministrativa arbetet innebär bl.a. att bidra med stöd och underlag till den ekonomiska planeringen och uppföljningen av såväl avdelningen som helhet (budget och bokslut) som enskilda forskningsprojekt. I denna roll arbetar du med löpande bokföring, fakturering och fakturagranskning, kontraktshantering, verifikationer, bokföringsunderlag, reseräkningar osv.  Du ger projektstöd till forskarna i projektens alla faser: ansökan, rapportering, ekonomisk uppföljning. För att kunna göra det på bästa sätt så håller du dig kontinuerligt uppdaterad om de olika bidragsgivarnas regelverk.

Du kommer också att ansvara för dokument- och ärendehantering och för detta använder Lunds universitet diarieföringslösningen W3D3.

Även andra administrativa uppgifter kan ingå och en viss förändring av arbetsuppgifterna sker kontinuerligt för att anpassa dem till verksamhetens behov.

Du arbetar med stöd och uppbackning från dina närmsta kollegor i den administrativa gruppen. Arbetet innebär också täta kontakter och samarbete med övriga medarbetare inom avdelningen och institutionen såsom avdelningschef, forskare och lärare.


Kvalifikationer

Krav för anställningen är: - minst gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller administration
- praktisk erfarenhet av ekonomiadministrativa arbetsuppgifter
- god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika IT-system
- goda kunskaper i Excel och Word
- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande för anställningen är: - bred erfarenhet från ekonomi och administration - gärna inom universitetsvärlden
- erfarenhet av Lunds universitets administrativa system, rutiner och regelverk
- kunskap om statliga regelverk och om att vara statligt anställd
- kunskap om hantering av elektroniska fakturor och inköp
- erfarenhet av arbete med diarieföring och arkivhantering

Hänsyn kommer att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen/institutionen samt bidra till dess framtida utveckling. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du ska vara självgående, analytisk, noggrann, ansvarstagande, strukturerad och serviceinriktad. Du kan samarbeta och ta initiativ, samt har förmåga att se helheter och sammanhang.


Övrigt
Anställningen är tillsvidare med omfattning 50 %. Tjänstgöringsgraden kan eventuellt utökas inom ett år. Tillträde enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. Provanställning kan komma att tillämpas.

Så här söker du

Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc).

Välkommen med din ansökan!

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Nilsson
+46462227532
Thomas Laurell
+4646171605
Agnete Kirkeby
+46462220555
Johan Nilsson
+46462227532, johan.nilsson@bme.lth.se
Ulf Jeppsson
+46462229287
Torleif Dahlin
+46462229658, torleif.dahlin@tg.lth.se
Hanna Isaksson
+46462221749

Sammanfattning

Besöksadress

Box 118
None

Postadress

Box 118
Lund, 22100

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024