Ekonomiadministratör till offentlig sektor

Ekonomiadministratör till offentlig sektor

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som har erfarenhet av arbete med kundreskontra. Kanske väntar nästa utvecklingsmöjlighet på dig i rollen som ekonomiadministratör hos vår kund! Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan redan nu!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en ekonomiadministratör till en av våra kunder i Örebro. Uppdraget kommer inledningsvis att pågå fram till 31/1-2024, men med chans till förlängning. Vår kund ser helst att du kan börja omgående men har också möjlighet att vänta om du har max en månads uppsägningstid. Denna tjänst är på heltid och arbetstiderna är förlagda kontorstid på vardagar. Efter genomförd introduktion finns möjlighet till distansarbete.

Som ekonomiadministratör blir du en del av ekonomiavdelningen och kommer att arbeta med hantering av kundfakturaflödet och skapa bokföringsordrar. Detta är en roll för dig som vill fortsätta utveckla dina kunskaper inom ekonomi.

Du erbjuds
- Meriterande erfarenhet från offentlig sektor
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera kundfakturaflödet och skapa bokföringsordrar
* Avstämningar av balanskonto
* Läsa in filintegrationer
* Agera supportlinje
* Hantera inkassoärenden i Visma


VI SÖKER DIG SOM
- Har gymnasial utbildning inom ekonomi alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi, t.ex. YH-utbildning
- Har erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis Raindance
- Har goda kunskaper i Excel
- Har goda datakunskaper
- Har erfarenhet av arbete i kundreskontraflödet

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av bokföring och inkassoärenden
- Erfarenhet och intresse av ekonomiarbete inom offentlig sektor
- Arbetat med Workflow i systemet Raindance

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2023
  • Ansök senast: 6 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024