Ekonomiadministratör till Sonat

Ekonomiadministratör till Sonat

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig med erfarenhet och intresse för ekonomi, administration och logistik!

I rollen som ekonomiadministratör kommer du i kontakt med en bred variation av arbetsuppgifter och processer såsom kontroll och registrering av fakturor, vidarefakturering till kund samt hantering och uppföljning av fraktfakturor. Ekonomiadministratören ser till att det finns en överblick i våra flöden och verifierar fakturor mot Sonats kunduppdrag. Du arbetar i ett nära samarbete med flera olika team och funktioner, därför tror vi att det är bra om du kommer från en logistik- eller transportbakgrund och att du tycker om att ha mycket kontakter.

För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du tar ansvar för din leverans och värdesätter kvalitet i det du gör. Rollen innebär hantering av stora mängder information och där din förmåga att vara noggrann och se till detaljerna är avgörande för ett gott resultat.

Kvalifikationer

- Erfarenhet av fakturahantering och reskontrahantering
- Erfarenhet inom logistik- och transportbranschen
- Talar och skriver flytande på svenska samt obehindrat på engelska
- Relevant eftergymnasial utbildning inom logistik eller ekonomi är meriterande


Kompetenser

- Noggrann
- Kvalitetsmedveten
- God samarbetsförmåga
- Ansvarstagande


Vi erbjuder dig en arbetsplats med en öppen och professionell kultur där värderingarna samarbete, professionalism, integritet, kundfokus, humanism och utveckling genomsyrar vårt sätt att arbeta. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser för massage, gym på kontoret samt gemensamma träningsaktiviteter. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med pulsmätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet.

Sonat är ett bolag verksamt inom Supply Chain Management och kundservice med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing där vi är kundens strategiska och operativa partner för effektiva logistiklösningar. Vi arbetar med hela flödet, från framtagning och utveckling av försörjningsstrategier till implementering och drift. Outsourcingverksamheten utgår från centrala Örebro och fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, anskaffning till lager och kontrolltorn för e-handel.

Anställningsform: 100 %, Tillsvidare med tillämpning av 6 månaders provanställning

Start: enligt överenskommelse

Placering: Fabriksgatan 24, Örebro

Arbetstider: 08-17 (med utrymme för flex)

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till ansvarig rekryterare, Amanda Johansson: amanda.johansson@sonat.se eller 070 688 69 00.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sonat
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 1 april 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024