Ekonomiadministratör tillsvidare tjänst

Ekonomiadministratör tillsvidare tjänst

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ekonomiadministratör
Konstnärsnämnden är en statlig myndighet som främjar konstnärlig utveckling och förnyelse. Vi söker en ekonomiadministratör till Avdelningen för administration och verksamhetsstöd. Du kommer att ingå i ett team som består av en ekonomiansvarig, en lönehandläggare och ytterligare en ekonomiadministratör.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
· Utbetalningar av stipendier och bidrag till konstnärer
· Registrera utbetalningar i vårt ärendehanteringssystem W3D3
· Fakturahantering i Proceedo: kontera och skicka ut fakturor för attest
· Löpande bokföring
Konstnärsnämnden är en liten myndighet. Du ska därför vara beredd att vid behov hjälpa till med myndighetsövergripande administrativa arbetsuppgifter.
Vi söker dig som har följande kvalifikationer:
· Minst tre års erfarenhet av arbete med ekonomiadministration
· Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
· Goda kunskaper i Officepaketet
· Ekonomisk utbildning som lägst på gymnasial nivå
Meriterande är att du även har:
· Erfarenhet av utlandsutbetalningar, moms och andra skattefrågor
· Erfarenhet av arbetet med Unit4/Agresso
Personliga egenskaper:
· God samarbetsförmåga
· Serviceinriktad med god kommunikativ förmåga
· Förmåga att arbeta självständigt och välstrukturerat
· Förmåga att ta eget ansvar och initiativ
· Noggrannhet och kvalitet i arbetet är viktigt för dig
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet.
Upplysningar och ansökan
Anställningen är tills vidare på 100% med sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Konstnärsnämnden vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämnkönsfördelning tillför verksamheten.
I ditt personliga brev och CV ska du så utförligt som möjligt redogöra för vilka kvalifikationer, meriter och personliga egenskaper du uppfyller. Skicka din ansökan inklusive CV och personligt brev senast den 18 april 2022, till e-post: rekrytering@konstnarsnamnden.se.
Om Konstnärsnämnden
Konstnärsnämnden är en statlig myndighet under regeringen som främjar konstnärlig utveckling och förnyelse. Vårt uppdrag omfattar yrkesverksamma konstnärer i hela landet, inom samtliga konstområden. Vi fördelar stipendier och bidrag, främjar internationellt utbyte samt analyserar och sprider kunskap om konstnärers ekonomiska och sociala villkor. Vi samverkar regionalt, nationellt och internationellt, med myndigheter och organisationer, såväl inom sektorn som tvärsektoriellt. På Konstnärsnämnden arbetar ca 40 medarbetare och våra lokaler ligger på Söder i Stockholm.
För information om tjänsten kan du kontakta avdelningschef Kristine Brosjö tel. 08-506 550 75 eller via mejl till kristine.brosjo@konstnarsnamnden.se, fackliga företrädare är för SACO Marlene Karlén , tel. 08-506 550 57 eller via mejl till marlene.karlen@konstnarsnamnden.se, och för ST Anneli Strömqvist, tel. 08-506 550 70 eller via mejl till anneli.stromqvist@konstnarsnamnden.se.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef för administration och verksamhetsstöd Åsa Finnström
08-506 550 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KONSTNÄRSNÄMNDEN STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2022
  • Ansök senast: 18 april 2022

Besöksadress

MARIA SKOLGATA 83
STOCKHOLM

Postadress

MARIA SKOLGATA 83
STOCKHOLM, 11853

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024