Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Om Rollen

Som ekonomiansvarig har du ansvar för den dagliga ekonomistyrningen för DENIOS AB, Oy och den norska filialen. De huvudsakliga arbetsuppgifterna handlar om leverantörs- och kundreskontra, hantera inhemska och utländska betalningar, skattedeklarationer, samt lönehantering. Utöver detta ingår även månads, kvartals- & årsbokslut, koncernavstämningar samt rapporteringar till exempelvis koncern-CFO och Controller i Tyskland.

Du fungerar som ett viktigt ledningsstöd till VD i Sverige genom rapportering och analyser och tar en aktiv roll i budget och prognosarbetet. Vidare kommer andra administrativa arbetsuppgifter förekomma som exempelvis inköp av kontorsmaterial.

Din Profil

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning, alternativt att du arbetat självständigt med ovan nämnda arbetsuppgifter i ett par år. Då DENIOS ingår i en stor internationell koncern ser vi det som ett stort plus om du har erfarenhet av koncernrapportering. Engelska och svenska behärskar du obehindrat.

Vidare bör du vara mycket trygg i Excel samt hanterar ekonomi- och affärssystem med enkelhet. Bokföringen görs i SAP och vårt CRM system är Sales Cloud. Löner hanteras i Visma lön.

Vi värderar människan bakom erfarenheten högt och du kommer bli en del av ett sammansvetsat team. Ditt angreppssätt i det dagliga arbetet är strukturerat och du är van att planera, organisera och prioritera din tid väl.

DENIOS är ett expansivt företag, och därigenom ställer det krav på flexibilitet i form av att arbetsuppgifterna kommer förändras över tid allteftersom att vi växer. Därför är det viktigt att du gillar att utvecklas både i din yrkesroll såväl som människa.

Vi Erbjuder

På DENIOS försöker vi eftersträva att skapa en bra företagskultur med fokus på hållbarhet, ledarskap baserat på tillit och stort eget ansvar hos medarbetaren. Den här tjänsten är perfekt för dig som genom åren samlat på dig erfarenhet inom alla delar inom ekonomi men som nu är redo att ta ett kliv och därmed ta helhetsansvaret och faktiskt driva ekonomistyrningen hos oss.

Vi är måna om att våra medarbetare ska må bra och få ihop sina livspussel. Du har också möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan. Vårt kontor i Huskvarna är rymligt och fräscht med utsikt över Vättern

Låter det här som något för dig? I den här rekryteringen samarbetar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig konsult Elin Dresch på 072 214 23 87. Vi tar gärna emot din ansökan omgående.

Välkommen att bli en del av DENIOS!

Om Denios

DENIOS har sedan 1986 arbetat med miljösmarta, hållbara och ergonomiska produkter och är marknadsledande i Europa, där affärsidén är att hjälpa sina kunder till en säkrare arbetsplats för människa och miljö vid hantering av kemikalier.

DENIOS är en unik familjeägd och expansiv koncern med egna avdelningar för innovation, konstruktion, utveckling, design, konstruktion, logistik, marknadsföring och försäljning. Tack vare en långsiktig ägare återinvesteras större delen av kapitalet bland annat i nya produkter, större lager, fler fabriker och kompetensutveckling. Detta skapar starkare konkurrenskraft, säkra arbetsplatser hos kunderna, gör vår gemensamma miljö bättre och ger en stor portion trygghet till alla medarbetare.

Som företagsgrupp omsätter DENIOS idag 2,5 miljarder kronor, med ca 1000 anställda och egna bolag i 26 länder och 6 egna fabriker.

De senaste 10 åren har omsättningen i Sverige fyrdubblats, och ligger idag på cirka 62 miljoner. På huvudkontoret för Sverige och Norge arbetar det idag ca 10 medarbetare. Kontoret ligger i nyrenoverade lokaler på Datorgatan 3 i Huskvarna.

För mer info: www.denios.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stella Rekrytering & Ledarskap AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2022
  • Ansök senast: 2 oktober 2022

Liknande jobb


CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

14 maj 2024

13 maj 2024