Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Om oss

Bolaget är i tillväxtfas och vi behöver nu stärka vår organisation och söker därför en ekonomiansvarig. Vi är ett företag som fokuserar på utveckling, tillverkning och distribution av produkter för kontorsarbetsplatsen. Vi finns i Landvetter och har en familjär och prestigelös stämning där vi värdesätter samarbete och värnar om varandra.

Om rollen

I rollen som ekonomiansvarig hos oss får du en bred och omväxlande roll med mycket eget ansvar och kommer att vara ansvarig för ekonomi, men även också så småningom gärna business controlling samt löneadministration. I denna roll kommer du att arbeta operativt med löpande bokföring och redovisning och du rapporterar till VD. Du kommer att arbeta nära organisationen och utgår från kontoret i Landvetter.

I tjänsten som ekonomiansvarig ingår bland annat arbetsuppgifter såsom:

Ansvara för helheten av ekonomifunktionen vad gäller bokföring, kund- och leverantörsreskontra, månadsbokslut, årsbokslut, årsredovisning, budgetprocess, rapportering, skatt- och momsdeklarationer samt allt övrigt som förväntas av en ekonomiansvarig.
Säkerställa att redovisning och rapportering sker i tid, korrekt och komplett till berörda intressenter.
Månadsvis rapportera bokslut till VD.
Löneadministration
Säkerställa rätt kalkyler och lagernivåer






Din profil

För att trivas och lyckas i rollen behöver du kunna jobba noggrant och strukturerat. Du har en eftergymnasial akademisk utbildning inom ekonomi samt gärna något års arbetslivserfarenhet inom området. För att trivas hos bolaget gillar du en varierande roll där du får nyttja hela din bredd i dina kunskaper där ingen fråga är varken för stor eller liten. Du gillar att ta stort eget ansvar och har en framåtriktad och lösningsorienterad attityd. Meriterande är om du har viss erfarenhet av löner och har god förmåga att navigera i digitala system såsom Office 365, samt utmärkta kunskaper i Excel och PowerPoint. Ett plus är även om du jobbat i Visma. Vidare ser vi att du är ödmjuk, flexibel och har en god förmåga att kommunicera med såväl medarbetare som kunder.  Du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift.

Vill du veta mer om tjänsten?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Funke på asa.funke@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och eftersom tjänsten ska tillsättas omgående kan det ske innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2022
  • Ansök senast: 25 november 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

14 maj 2024

13 maj 2024