Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Arctic Falls attraherar kunder från hela världen att testa och utveckla framtidens lösningar för fordonsindustrin på våra testanläggningar. Hos oss får du en nyckelroll i ett världsledande företag. Vi söker nu en Ekonomiansvarig som vill jobba och utvecklas tillsammans med oss!

Om oss
Arctic Falls erbjuder anläggningar för test av fordon och fordonskomponenter i svalt och kallt klimat inom- och utomhus. Vi strävar efter att kunna leverera kvalitet med ett helhetsperspektiv till våra kunder, utan fördröjning. Prestigelöst förändrar och förbättrar vi verksamheten tillsammans. Vårt huvudkontor finns i Älvsbyn, våra anläggningar ligger beläget i Älvsbyns kommun och i Piteå.

Varför ska du jobba hos oss
Arctic Falls är ett växande företag som värnar om våra medarbetare, vi har korta vägar från idé till fattande av beslut. I vårt företag har vi en god gemenskap, det är något vi är måna om att behålla. Vi reser och har aktiviteter tillsammans som är en del av vår trivsel.

Vi är en del av orten vi verkar på och är stolta sponsorer av det lokala föreningslivet. Vi tror att det är en investering i vår framtid och vi jobbar dagligen med att kunna öka arbetstillfällena likväl hos oss och som på bygden.

Vill du läsa mer om oss kan du besöka www.arcticfalls.se (https://www.arcticfalls.se/).

Vad ingår i arbetet?
Som ekonomiansvarig hos oss är dina arbetsuppgifter varierande. Du ingår i vår ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Delar som ingår är löpande redovisning /bokföring, fakturahantering, avstämningar, ta fram rapporter och prognoser, lönehantering etc. I ditt arbete kommer du även ha kontakt med våra kunder och externa parter så som myndigheter och revisorer.

Med ägandeskap av företagets processer kring ekonomin kommer du att jobba främjande med vad vi kan förbättra och förenkla i vårt arbete. Du jobbar i ett team tillsammans med VD, businesscontroller, affärsområdeschefer och administrativ personal. Systemen du bland annat kommer att navigera i är Fortnox, Qlick och Capego.

Vem är du?
Vi tror att du kommer att trivas hos oss om du gillar korta beslutsvägar, ett flexibelt arbete och vill tillhöra ett glatt gäng som driver förbättringsarbete tillsammans! Har du en bredd av kunskap inom ekonomi kommer du att trivas med att driva det dagliga likväl som det strategiska arbetet hos oss. Du trivs med att ha ett självledarskap och strukturerar ditt arbete för att kunna hantera arbetsuppgifterna i tid. Du jobbar tillsammans med oss på kontoret i Älvsbyn, där möjlighet till flexibilitet finns. Vi är måna om att våra medarbetare kan förena arbete och fritid.

Kvalifikationer:

- Löpande redovisning/bokföring.

- Fakturahantering.

- Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska.

- B-körkort.

Meriterande om du har erfarenhet av:

- Lönehantering.

- Bokslut.

- Budget/prognoser.

- Rapportering och analyser.

- Erfarenhet från ekonomiarbete i mindre företag.

- Erfarenhet av internationell handel

Ansökan
Anställningsform: Tillsvidare.
Arbetstider: Heltid, dagtid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 8 mars.

Rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Se därför till att skicka in din ansökan snarast!

Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Sandra Senbom, HR-specialist på ByHart, via sandra.senbom@byhart.se eller på 079-104 45 65.

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ByHart AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2023
  • Ansök senast: 29 juli 2023

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024