Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill utnyttja din egen dådkraft, analytiska och finansiella kreativitet, föreslå strategier för ökad lönsamhet och förmåga att kommunicera dessa med ledning, styrelse och personal samtidigt som du inte är rädd för att kunna hålla full kontroll över både ekonomi och löner med uppkavlade ärmar för månadens konteringar av leverantörsreskontra, verifikat och kontakt med bank/inkassobyrå.
Vi erbjuder Halvtidstjänst (50%) första 6-12 månader, med trolig möjlighet att kunna gå upp till 75-100%




Du måste ha god erfarenhet av:
Bokföring (Vi använder oss av affärssystemet Pyramid)
Affärsplanering.
Bokslut.
Lön och Personalrätt
Förhandling.
Lönsamhetsberäkning (produktkalkylering).
ERP-system i tillverkande bolag.



Gärna av:
Pyramid
Outsourcing av fakturatjänster.
Avtalsrätt (och möjligen immaterielrätt).
Riskkapitalmarknaden.
Kreditfinansiering.
Incitamentsprogram.
Säljstyrning.
Bidragsfinansiering.



Erfarenhet från såväl entreprenöriellt drivna och stora bolag är meriterande, men det är viktigt att komma ihåg att Techcons verksamhet är i högsta grad entreprenöriellt drivet med fokus på marginaler och högsta möjliga lönsamhet MED bibehållet högt kundintag. Det innebär att frånsett vissa dagliga ekonomiska rutiner oftast är du själv som får kavla upp ärmarna och åstadkomma resultatet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Je Technical Consulting AB PARTILLE
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2023
  • Ansök senast: 28 oktober 2023

Postadress

Järnringen 17
PARTILLE, 43330

Liknande jobb


7 juni 2024

5 juni 2024