Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Ekonomiansvarig

Vill du få möjligheten att arbeta med ekonomi och administration i ett piggt och familjärt bolag med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan denna roll vara för dig!

Om företaget

Corporate Apartments hyr ut möblerade lägenheter och villor till företag (endast B2B) på många orter i Sverige. Målgruppen är företag inom bygg- och entreprenadbranschen, med arbetslag som behöver någonstans att bo under sina arbetsprojekt. Bolaget har i dag drygt 280 boenden som hyrs ut under varierande hyresperioder, oftast ett par månader, s.k. longstay. Corporate Apartments har för närvarande 24 anställda och söker nu ytterligare en kollega till sitt Göteborgskontor i Gårda. Företaget har varit på en tillväxtresa de senaste åren och fortsätter att utvecklas.

Exempel på arbetsuppgifter:

Löpande bokföring och avstämningar

Kundfakturering

Kund-och leverantörsreskontra

Månads- och årsbokslut

In- och utbetalningar

Kvittoredovisning och tidrapporter

Moms- och skattedeklarationer

Löner

Övrig ekonomiadministration

Rapportering till företagsledning och kontakt med revisor


Mer om tjänsten:


Som ekonomiansvarig är du ensamt ansvarig för ekonomiarbetet i koncernens åtta bolag. Du har två kollegor på andra avdelningar som sköter viss fakturering och ekonomistöd, samt tät övrig kontakt med kollegor på andra avdelningar och orter. Vi söker dig som är administrativt lagd och gillar ordning och reda. Du ska ha jobbat som exempelvis ekonomiansvarig eller redovisningsekonom tidigare och kunna grundläggande ekonomirutiner, bokföring och redovisning.

Det allra viktigaste är dock att du är noggrann och strukturerad som person. Du måste vara positivt inställd till förbättringsarbete, eftersom vi försöker bli bättre hela tiden. Eftersom du kommer att arbeta självständigt med olika moment är det viktigt att du kan planera din tid och hålla deadlines.

I din roll kommer du att ha daglig kund- och leverantörskontakt på både svenska och engelska i tal och skrift. Du behöver ha god datorvana och ha lätt för att lära dig olika system. Ekonomiarbetet sker i Fortnox, Oxceed och Excel.

Vi erbjuder

·      En trevlig, mindre arbetsplats med sunda värderingar och glada kollegor.

·      Intressant arbete i ett expansivt företag där du får vara med och påverka.

·      Goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.

·      Generöst friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringspaket, utbildningsmöjligheter med flera förmåner.




I denna rekrytering samarbetar Corporate Apartments med Kraftsam Rekrytering och Bemanning.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. 

Har du frågor om tjänsten, vänliga kontakta ansvarig Rekryterare Ellen Ploman-Wolinder; ellen@kraftsam.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kraftsam Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2023
  • Ansök senast: 8 december 2023

Besöksadress

Karlbergsvägen 77
None

Postadress

Karlbergsvägen 77
Stockholm, 11335

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024