Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som ekonomiansvarig hos oss har du helhetsansvaret för vår ekonomifunktion. Till din hjälp har du en ekonomiassistent som du kommer att ha personalansvar för. I rollen som ekonomiansvarig arbetar du i en bred roll med hela flödet. Dina arbetsuppgifter innefattar delar av kund- och leverantrörsreskontra, löpande redovisning, avstämningar, moms- och skattedeklarationer, avskrivningar, lagervaruvärdering, koncernredovisning, månads-, delårs- och årsbokslut samt årsredovisning.
Du arbetar nära vår VD och kommer att vara drivande i budget, prognos, analys och resultatuppföljning. Du ansvar för och säkerställer att vi följer lagar, regler och håller dig uppdaterad på nya redovisningsstandarder. Vi vill gärna att du är med och utvecklar arbetet på avdelningen så att vi arbetar på bästa och mest effektiva sätt. Då vi är ett litet bolag är det viktigt att vi alla hjälps åt även med andra vanligt förekommande administrativa uppgifter som tillhör en ekonomiavdelning.
Vi ser gärna att du har någon eftergymnasial utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av en liknande roll, där du har ansvarat för och organiserat arbetet på en ekonomiavdelning. Du är självständig i bokslut och om du har tidigare erfarenhet av koncernredovisning ser vi det som meriterande. Vi arbetar i Garp och Ascendo. Om du har erfarenhet från dessa program ser vi det som positivt. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Excel. Du är flytande i svenska i både tal och skrift.
Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du är van vid att arbeta självständigt och är trygg i din kunskap och i din roll. Du har en väl utvecklad analytisk ådra och är lösningsorienterad med en vilja att kontinuerligt utveckla ekonomistyrningen. Din goda kommunikationsförmåga och sociala framtoning kommer väl till pass, då du i denna roll har många kontaktytor både inom och utanför organisationen. Att vara en positiv och prestigelös lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och hjälpa till där det behövs är en självklarhet för dig.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Delar av kund- och leverantrörsreskontra
Löpande redovisning, avstämningar
Moms- och skattedeklarationer
Avskrivningar
Lagervaruvärdering
Koncernredovisning
Månads-, delårs- och årsbokslut samt årsredovisning
Drivande i budget, prognos, analys och resultatuppföljning


Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av en liknande roll
Du är självständig i bokslut och om du har tidigare erfarenhet av koncernredovisning ser vi det som meriterande
Vi arbetar i Garp och Ascendo. Om du har erfarenhet från dessa program ser vi det som positivt
Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Excel
Du är flytande i svenska i både tal och skrift


Om företaget

Hedareds Sand & Betong AB
Sedan starten 1952 har Hedareds Sand & Betong AB, ett familjeägt företag, utvecklats till en industrikoncern. Med en historia som sträcker sig över sju decennier har vi etablerat oss som en
leverantör av högkvalitativa byggprodukter. Vår koncern omfattar idag fyra bolag med över 60 medarbetare och vi är stolta över våra kända varumärken Heda, Keddy och Keystone.
Kvalitet och genomtänkt design är fundamentala för vårt arbete. Tack vare egna grus-, bergtäkter har vi kontroll över vår viktigaste råvara, vilket garanterar att våra produkter alltid håller hög standard. I Hedared tillverkar vi flera typer av byggelement, främst för bostäder, medan vi i Bollebygd förädlar ballast och producerar såväl plattbärlag som våra erkända stödmurssystem.
Vi tror på en kombination av industriella processer och traditionellt hantverkskunnande. Detta är vårt sätt att skapa hållbara produkter. Våra medarbetare är kärnan i vår verksamhet och vi värdesätter varje långsiktig relation som speglas i vårt motto: ”Håller i längden”.
Upptäck mer om oss på www.heda.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2024
  • Ansök senast: 19 februari 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Ekonomichef till Blekinge studentkår

Ekonomichef till Blekinge studentkår

27 april 2024

26 april 2024

26 april 2024