Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Rica Hotels är en av Skandinaviens största hotellkedjor med över 90 hotell i Norge och Sverige. Rica Hotels ASA är noterat på Oslo Fondbörs och representeras i Sverige av Rica Hotels AB. Se gärna www.rica.se för mer information. Rica Hotels stärker nu greppet om marknaden! Med anledning av detta utlyser vi härmed tjänsten som ekonomiansvarig på Rica Talk Hotel. Denna funktionen kommer att rapportera direkt till hotelldirektören. Rica Talk Hotel öppnade sina dörrar i maj i år, och har 248 hotellrum och 1 penthouse-svit. I hotellet ingår 3 delkoncept; restaurang Meet, bar Mingle och 6 konferenslokaler i Small:Talk. Hotellet har ett nära samarbete med Stockholmsmässan och deras nyöppnade mötesplats Talk. Vi söker dig som vill vara med att fortsätta utvecklingen att skapa Sveriges bästa arbetsplats. Du är organiserad och effektiv i ditt arbete, gillar att ha framförhållning, har höga krav på service och feed back mot gäster, leverantörer och avdelningschefer. Du är ekonomisk medveten och älskar struktur, ordning och reda. Tjänsten innefattar alla tänkbara uppgifter inom en ekonomiavdelning. Du är administrativt ansvarig för budgetarbete, resultatuppföljning och att hjälpa avdelningschefer med planering för att klara deadlines etc. Erfarenhet från liknande ansvarstjänst är ett krav. Arbetsuppgifterna består bland annat i; . Vägleda och driva det administrativa arbetet och all rapportering. . Avstämning av kassor för dagliga försäljningen. . Kund- och leverantörsreskontra. . Kravhantering. . Planera det dagliga arbetet och säkerställa rutiner så arbetet flyter så effektivt och smidigt. . Supportera driftsavdelningarna. . Nära samarbete med Rica Hotels Sveriges centrala ekonomiavdelning. . Säkerställa att kommunikationen ut till avdelninscheferna fungerar. . Tillsammans med hotellets ledningsgrupp aktivt vara en del av hotellets kvalitetssäkring och utveckling. . Stå för kontinutet och rutiner inom ekonomi och personaladministration. . Vid årsskiftet kommer vi byta ekonomisystem från Hogia till Visma därför är kunskaper i dessa system önskvärda. Vi ser gärna att du har utbildning i samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna har arbetat inom ekonomi och redovisning och att du önskar att leda och guida medarbetare samt tycker om att arbeta i team. Flytande i engelska och svenska i tal och skrift är ett krav. Tjänsten innebär en heltidsanställning. Tillträde är snarast. Vi erbjuder en dynamisk och trevlig arbetsplats, i ung och kreativ miljö, där du får möjlighet att utvecklas i ditt arbete och öka din kompetens för att gå vidare inom Rica Hotels i framtiden. Hotellets arbetsmiljö präglas av flexibilitet, arbetsglädje samt stolthet för hotellet och Rica Hotels. Då hotellet öppnade i maj får du vara med under det spännande första året där implementering av rutiner och system för framtiden pågår. I en branch som håller öppet dygnet runt är du vår kontinutet i tilvaron. Arbetstider är kontorstider med början kl. 8 (senast) då uppföljningen av gårdagen skall vara klar till avdelningschefer till uppstartsmöte 9.30. Vana från servicebransch, hotell och restaurang är meriterande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RICA TALK HOTEL
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 30 oktober 2006
  • Ansök senast: 6 november 2006

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010