Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning






Det framgångsrika familjeföretaget Demex AB, som startades 1996, är ledande i Nordeuropa på helhetslösningar inom områdesskydd - stängsel, inhägnader, grindar, bommar, räcken, m.m. Företaget, som har egen tillverkning, sysselsätter 26 anställda och omsätter ca 80 mkr. Verksamhet finns i Smålandsstenar, Bjuv, Norge och Finland. Läs mer på www.demex.se

 

Ekonomiansvarig till Demex

Är du en rutinerad redovisningsekonom med både bred och djup kompetens? Då kan du vara den vi söker!

Din roll innebär att ansvara för företagets ekonomi- och personaladministration. Du har helhetsansvar för kund- och leverantörsreskontra – för att bokföring och fakturering är korrekt och sker inom fastställd tid. I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis in- och utbetalningar, moms och skatt, arbetsgivar- och skattedeklarationer, kassaflödesrapporter, betalnings-/likviditetsprognoser, inventering, lagerföring, månadsavstämningar. Du tar fram resultat- och balansrapporter vid månads-, kvartals- och helårbokslut samt nyckeltal och underlag för budgetering, prognoser och uppföljningar. I rollen ingår även löne- och personaladministrationen.

Du bidrar till effektivisering och bättre lönsamhet genom att övervaka kostnader, söka effektivisera rutiner samt komma med förslag till förbättringar och besparingar. Du arbetar tillsammans med en ekonomiassistent, som sköter löpande leverantörsfakturor och kundfakturering. Du rapporterar till VD.

Vi söker dig som har ekonomisk utbildning med inriktning på redovisning på minst gymnasienivå samt har arbetat i flera år med denna typ av arbetsuppgifter i ett tillverkande företag/företag som säljer produkter och har verksamhet utanför Sverige. Du har erfarenhet av utlandsbetalningar, lön till personal i andra länder, etc. Du uttrycker sig väl på svenska i tal och skrift, behärskar engelska samt är van användare av Word, Excel och Outlook.

Det är meriterande om du har arbetat i Monitor ekonomisystem, BL lönesystem och med Intrastat rapportering.

Som person är du noggrann, organiserad, effektiv och bra på att prioritera. Självklart är du ansvarskännande. Du trivs i med ett självständigt arbete, har analytisk förmåga och är en hands-on person.

Vi erbjuder en operativ roll med stort ansvar och omväxlande arbetsuppgifter i en framgångsrik verksamhet som växer. Rätt person blir en viktig del både i företagets dagliga verksamhet och i dess utveckling och framgång.

Placering

Smålandsstenar

Kontakt

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa vår rekryterare Gabriella Hedlund på Chefspoolen, tel 0709955888.

Ansökan

Urvalet sker löpande, så skicka in din ansökan omgående, dock senast 13 januari.

Välkommen med din ansökan snarast via ANSÖK

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Nilsson

Anders Bolin

Staffan Engberg
0768 15 45 44
Gabriella Hedlund

Lilimor Werre

Kenneth Dietz

Rekryteringskonsult Staffan Engberg
0768-15 45 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chefspoolen i Sverige AB Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid
  • Publicerat: 7 januari 2014

Besöksadress

STORTORGET 13 A
None

Postadress

Stortorget 13 A
Malmö, 21122

Liknande jobb


CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

14 maj 2024

13 maj 2024