OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trigono AB är specialiserat inom representation, marknadsföring och distribution av programvara i Norden. Trigono grundades 1986, omsätter ca 90 miljoner SEK och har drygt 20 anställda i Danmark, Norge och Sverige. Huvudkontoret ligger i Lund. Läs mer på www.trigono.se. Arbetsbeskrivning: Tjänsten innebär arbete som ekonomichef / ekonomiansvarig, samt även visst arbete som personalansvarig. Arbetet kräver kunskap och vilja att arbeta både med strategiska uppgifter men även med mycket operativt dagligt arbete som ekonomiansvarig. För tjänsten behövs god samarbetsförmåga, flexibilitet, organisationsförmåga, samt intresse för problemlösningar och effektivisering. Arbetsuppgifter innebär i korthet självständigt ansvar för: .Månadsbokslut i 3 bolag (Sverige, Danmark, Norge), delårsbokslut och årsbokslut samt koncernredovisning för hela koncernen .Likviditetsplanering .Leverantörsbetalningar .Internfakturering .Rapportering till respektive skatteverk (moms, uppbörd, kvartalsredovisning) .Sköta anläggningsregister .Kredithantering och kreditpolicy .Vara kontaktperson för bank och revision .Personaladministration inkl lönehantering för hela koncernen .Budgetarbete inklusive rapportering av budgetavvikelser .Förhandling av vissa avtal och försäkringar .Backup till ekonomiassistent vid behov ( registrering fakturor, kundreskontra, leverantörsreskontra etc) Vi söker dig som: .Har eftergymnasialutbildning inom ekonomi med inriktning på redovisning .Har vana från de listade arbetsuppgifterna .Är en god administratör som trivs med ordning och reda .Har språkkunskaper: flytande svenska, mycket bra engelska i tal och skrift, samt förståelse av danska och norska i tal och skrift .Har vana från att förhandla och förstå avtal (insikt i avtalsrätt/ affärsjuridik är meriterande) .Arbetar obehindrat i MS Office, är en van Internetanvändare, förstår arbete med databaser, Agda/Hogia lön .Kan vara drivande med god förmåga att arbeta självständigt , ta egna initiativ, driva projekt och tycker om att ta ett helhetsansvar .Är organiserad och strukturerad även vid högt arbetstempo. Du har förmåga att kunna se både till detaljer och helhet, och är van att samarbeta i team .Kan trivas med att arbeta både med enklare arbetsuppgifter vid behov till mer krävande arbetsuppgifter med stort ansvar Är du social, utåtriktad, och kan möta utmaningar med ett gott humör? För oss handlar det mycket om att hitta rätt person som är flexibel i sitt arbetssätt, har lätt för att lära och har en inspirerande inställning. Vana från IT-branschen och vana från IT-ansvar är meriterande men inget krav. Tidigare erfarenhet av bokslut för företag i andra länder är också meriterande. Vi söker någon som kan tillträda snarast, gärna omgående eller senast i juli. Tjänsten har initial provanställning. Se gärna vår hemsida för mer information om företaget.