Ekonomiansvarig, 75-80% Lidingö

Arbetsbeskrivning

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
För kunds räkning söker vi nu ersättare för nuvarande ekonomiansvarig som kommer att gå på föräldraledighet i maj 2014. Som vikarierande ekonomiansvarig kommer du jobba ca 15 månader på deltid med tjänstgöringsgrad 75-80%. Vår kund är ett internationellt företag med kontor på Lidingö.

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester.


Arbetsuppgifter:
I rollen som ekonomiansvarig kommer du att vara ansvarig för det löpande ekonomiarbetet, med en person som rapporterar till dig. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för löner, pensioner och försäkringar. Arbetet kommer även innefatta att upprätta månads- kvartals- och årsbokslut samt årsredovisning och en del av löpande bokföring, in- och utbetalningar, reskontra och kontoavstämningar. Du kommer att hantera skattefrågor, driva skatteprocesser och upprätta deklarationer. Som ekonomiansvarig kommer du även att ansvar för ekonomin i ett mindre dotterbolag samt ansvara för resultat- och lönsamhetsuppföljning. Du kommer utföra budget och prognosarbete samt driva förbättringsarbete av processer och arbetssätt.

Arbetet kommer innefatta uteslutande internationella kunder och arbetsspråket är engelska. I rollen som ekonomiansvarig kommer du att rapportera till VD/ägare.


Din bakgrund:
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och erfarenhet av ekonomi och redovisning. Du har erfarenhet av och goda kunskaper i Excel samt behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Företaget ska genomgå en ny systemimplementering och det är därför meriterande om du har tidigare erfarenhet av detta.Som person är du en självgående, driven och noggrann problemlösare som tycker om att samarbeta med andra.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Molin
08 545 28 302
Helena Elvin Guillemain
08-545 28 305
Lisa Karbelius
08-545 28 303
Helena Elvin Guillemain
08 545 28 305
Helena Elvin Guillemain
08-54528305
Pernilla Molin
08-545 28 302
Lisa Karbelius
08-545 283 03
Pernilla Molin
08-54528302
Lisa Karbelius
08-54528303
Helena Elvin Guillemain
0854528305

Sammanfattning

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

14 maj 2024

13 maj 2024