Ekonomiansvarig (deltid)

Arbetsbeskrivning

CONSULTA är ett kompetensföretag och har Stockholm som bas. Vi har sedan länge ett tätt samarbete med olika företag inom området som t.ex. Microsoft. Consultas nyckelord är kostnadseffektivitet, flexibilitet och kompetens. Vår målsättning är att vi hela tiden ska anpassa resurser, organisation och kompetens efter varje kunds särskilda behov och önskemål. Consulta erbjuder kompetens från support/helpdesk till Seniorkonsulter med mångårig erfarenhet. Företaget grundades 2005 och vårt huvudkontor ligger på kungsholmen Stockholm. Vi är idag 13 medarbetare, en blandning av unga, kreativa tekniker och äldre erfarna senior konsulter. Vi strävar efter att kontinuerligt öka företagets kompetens genom att både anställa erfarna medarbetare och nyexaminerade. Vi är det lilla företaget där trivsel, gemenskap och utveckling sätts i första rummet vilket innebär att kvalitet och personliga egenskaper är viktigare än kvantitet. Ansvarsområde och arbetsuppgifter Du kommer att utgöra vår ekonomifunktion och även sköta en del övrig administration på kontoret såsom bla inköp, svara i telefon. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att arbeta med löpande redovisning, bokföring, hantering av kund- och leveratörsreskontra samt betalflöde. Vidare ingår uppdatering av kundregister, uppföljning och sammanställning av affärstransaktioner, fakturering, avstämningar, skatter och moms samt löner. Arbetet innebär även uppdatering och utveckling av rutiner samt att medverka i budgetprocessen. Lämplig bakgrund Vi söker en ekonom, gärna med akademisk utbildning, med flera års dokumenterad erfarenhet av självständigt redovisningsarbete. Du trivs med självständiga och varierande arbetsuppgifter och vill arbeta med hela kedjan i redovisningsarbetet; från löpande bokföring till bokslut. Du har mycket god kunskap och ett stort intresse för redovisningsfrågor och vill utvecklas inom detta område. Du är en person som tar initiativ och som är effektiv, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har vidare en positiv framtoning, är en god kommunikatör, tycker om att lösa problem samt har förmågan att se helheter. Goda kunskaper i Office paketet samt vana att arbeta i ekonomisystem och lönesystem är goda förutsättningar för att lösa arbetet. Vi använder Mamut som ekonomisystem.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CAM CONSULTA AB
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 16 januari 2007
  • Ansök senast: 15 februari 2007

Liknande jobb


Cafechef till Cafe Statist södermalm!

23 augusti 2010

Förrättningslantmätare

24 augusti 2010

Köksförsäljare

23 augusti 2010