Ekonomiansvarig med start omgående

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Till vår kund söker vi nu en kommunikativ ekonomiansvarig som är ansvarstagande och har god helhetssyn. Arbetet sker på heltid och kunden har sina lokaler i centrala Göteborg. Uppdraget beräknas starta omgående.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
I rollen som ekonomiansvarig kommer du att arbeta brett med bland annat bokslutsarbete och konsolidering för Sverige och Norge, löneadministration och arbetsmarknadsregler. Därtill kommer du att assistera vid frågor och rapporter gällande affärsverksamheten för Sverige/Norge samt handleda två ekonomiassistenter och fungera som back up vid behov. Du kommer att arbeta i SAP varför tidigare erfarenhet av arbete i systemet är meriterande. 

Vi ser att du har relevant utbildning och erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter och att du känner dig trygg i rollen som ekonomiansvarig. Det är ett krav att du gjort självständiga bokslut och tidigare erfarenhet av arbete med utlandsrapportering är önskvärt. Goda engelskkunskaper är en är en förutsättning.        

Som person är du självgående och tar initiativ samtidigt som du är duktig på att anpassa dig och har lätt för att möta människor. Vidare är du prestigelös och lägger stor vikt vid noggrannhet och kvalité i ditt arbete.

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund är omgående och företaget har sina lokaler i centrala Göteborg. Uppdraget är en interimslösning under en övergångsperiod på tre månader men för rätt person finns det möjlighet att uppdraget övergår i en anställning hos kund. 

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Hanna Niklasson på telefonnummer 031-333 54 73. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. 

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid Temporärt
  • Publicerat: 1 juli 2015

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024