EkonomiAnsvarig till Accesia

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en

EkonomiAnsvarig till Accesia i Halmstad.

Rollen som Ekonomiansvarig omfattar bolagets alla delar av redovisning och rapportering. Exempel på arbetsuppgifter:

• Löpande redovisning
• Kund- och leverantörsreskontra, fakturering och betalningar
• Bank/likviditet: In- och utbetalningar samt löpande avstämning
• Säkerställa korrekt redovisning av skatter och avgifter
• Månads- och årsbokslut
• Skattedeklarationer, momsredovisning
• Likviditetsplaner samt RR med uppföljning och analyser månadsvis, periodiska sammanställningar och budgets
• Löner och löneadministration

Det här ser vi gärna hos dig: Du har för tjänsten relevant utbildning. Du känner dig trygg i löpande redovisning, bokslutsarbete och löneadministration. Du är intresserad och lägger vikt vid löpande analyser och rapporter. Att hålla dig uppdaterad om regler gällande bokföring och skatter är en självklarhet. Har du erfarenheter av att jobba med redovisning för bolag i flera länder är det meriterande. Att du behärskar engelska och svenska är ett krav. Kan du dessutom tyska är även det meriterande. Och du är självfallet trygg med att arbeta i integrerade affärssystem och har goda Excelkunskaper. Har du kännedom om Filemaker Agera och Visma lön är det bra. Det gäller även om du har erfarenheter av att arbeta med Supply Chain.

Din personlighet: Som ekonom är du självklart noggrann, strukturerad och har god prioriteringsförmåga. Du är drivande, har en förmåga att jobba självständigt och proaktivt, men är en prestigelös teamspelare när olika projekt initieras som kan ta dig med utanför den vanliga befattningsbeskrivningen.

Det här vill vi ge dig: Ett stimulerande arbete i en innovativ företagsmiljö med högt i tak och stor delaktighet, där du får goda möjligheter att utvecklas med företaget som befinner sig i en stadig tillväxt på såväl den Skandinaviska marknaden, som i Europa, främstTyskland och Storbritannien.

Låter det här intressant? Klicka då på länken och sök tjänsten. Vi tar emot och bearbetar ansökningarna löpande, så vänta inte med att söka.

För ytterligare information kontakta Anita A'son-Strandahl på mobil eller mail enligt nedan.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anita Ason-Strandahl
035-18 22 70

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MIHR Search&Development
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2020
  • Ansök senast: 29 oktober 2020

Besöksadress

KRISTIAN IV:S VÄG 3
None

Postadress

Box 834
HALMSTAD, 30118

Liknande jobb


CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

14 maj 2024

13 maj 2024

Ekonomiansvarig med controllerinriktning

Ekonomiansvarig med controllerinriktning

13 maj 2024