Ekonomiansvarig till Boxholms Skogar

Arbetsbeskrivning

BOXHOLMS SKOGAR AB ingår bland de tio största skogsägarna i Sverige där vi bedriver en långsiktig och ansvarsfull markförvaltning i Sommenbygd.

Nu när vår ekonomiansvarige går i pension  söker vi hennes efterträdare. Tjänsten som ekonomiansvarig är en bred, viktig och central funktion hos oss på Boxholms Skogar.

I rollen som ekonomiansvarig har du operativt ansvar för ekonomifunktionen som du driver på bredden.  Huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för den löpande redovisningen, bokslut, skattedeklaration, årsredovisning,  delaktighet i budgetarbetet, ansvara för löner, virkesredovisning och arrenden. Du kommer att vara ett bollplank till VD i ekonomiska frågor och medverka i ledningsgruppen.  I och med att vi är en liten organisation ingår även andra administrativa uppgifter som t ex vissa inköp, fakturering mm.

I tjänsten ingår även  visst ansvar för vår konferensanläggning Sundet vilket innebär att du tar emot förfrågningar, bokningar, skriver offerter samt arbetar med att marknadsföra och vidareutveckla verksamheten.

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller kunskaper förvärvade på annat sätt med inriktning mot ekonomi och redovisning. Du har minst fem års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och har  goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av affärssystemet Navision är meriterade. Dina kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift är goda.

Som person är du strukturerad, självgående, analytisk och lösningsorienterad.  Du trivs med ansvar och stimuleras av att få bidra med nya idéer och att utveckla rutiner och processer. Du är social och har ett prestiglöst förhållningssätt och trivs att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra.

Vi erbjuder dig en stimulerande och utmanande tjänst i en mindre organisation med stark teamkänsla och positivt arbetsklimat. Vi tror även att du delar vårt intresse och vår omsorg för skog,  mark och natur.

Har du frågor och funderingar är du välkommen att höra av dig till Katarina Nyqvist, som hjälper oss i denna rekrytering, 0768-71 93 57.  Urval sker löpande men vi vill ha din ansökan senast söndagen den 13 september.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: COJN AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 21 augusti 2015

Liknande jobb


CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

14 maj 2024

13 maj 2024