Ekonomiansvarig till BrightCom

Ekonomiansvarig till BrightCom

Arbetsbeskrivning

BrightCom är en Microsoft Dynamics NAV/Business Central partner som framför allt arbetar med affärssystem som en SaaS tjänst och här ligger vi i framkant. Vi som arbetar på BrightCom har alla över tio års erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV/BC som konsulter, utvecklare, affärsägare och projektledare. Vi vet hur viktigt ett kompetent affärssystem är för ens dagliga prestationer. Eftersom våra konsulter och utvecklare täcker stora delar av landet, kan vi hjälpa företag över hela Sverige. Vi vill vara det självklara valet när våra kunder vill driva sin verksamhet framåt.

Vi tillhandahåller produkter och tjänster som stärker våra kunders IT-nytta samt sänker deras kostnader. https://brightcom.se/

Vi söker en ekonomiansvarig som kommer att arbeta med helheten av redovisningen inom BrightCom, allt från löpande till månadsavstämningar och bokslut.

Idag tar BrightCom hjälp av en redovisningsbyrå och det har fungerat bra men har nu vuxit sig så stora att de är i behov av en egen funktion Inhouse.

Ekonomiansvarig kommer att leda ekonomifunktionen och vara delaktig i BrightComs utveckling innebärande all redovisning till och med inlämning av bokslut till revisorn och revisorskontakter.

Vår ekonomi är till stor del automatiserat så du behöver vara en person som ser system och data som både roligt, har lätt för det och har kunskaper hur man använder och nyttjar funktionerna för att kunna jobba effektivt.

Du kommer jobba brett och även hjälpa till där det behövs, så som administration och annat som inte direkt hör direkt till ekonomin men som kan påverka om det inte blir gjort.

Vi använder elektronisk fakturahantering via Continia, det blir smidigt och man behöver inte stansa in manuellt.

Vårt företag växer och vi vill att du tillsammans med oss driver din del och engagerar dig i det som behöver bli gjort. Vårt klimat på jobbet är öppet och engagerat med mycket kompetens, hjärta och omtanke. Delar du samma värderingar så är du välkommen att söka, vi lovar att du kommer få en rolig arbetsplats och arbetskollegor som hjälps åt.

Kvalifikationer

• Löpande redovisning, kund, levreskontra, månadsbokslut och årsbokslut
• Periodisering och ha förståelse för det
• Van att kunna arbeta med helheten på en redovisningsavdelning
• Delaktig i framtagning av cashflowprognos och analys
• Håller tidsfristerna och att den rättsliga rapporteringen uppfylls
• Erfarenhet av att delta och medverka i avstämningar samt genomgångar avseende redovisning, vara proaktiv i arbetet och kunna presentera siffrorna/informationen på ett lättbegripligt sätt
• ERP/Affärssystemsförståelse
• Van att jobba stor del hemifrån och trivas med det

Placering, någonstans av följande städer skulle passa oss bra, Malmö, Göteborg, Borås, eller Värnamo med omnejd.

Välkommen in med din ansökan!

Har du funderingar, frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Katarina Czudowska, 0735-17 37 89, katarina@framrekrytering.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FRAM (Framgång Borås AB)
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2021
  • Ansök senast: 19 december 2021

Liknande jobb


23 april 2024

19 mars 2024

13 april 2024

EKONOMIANSVARIG

EKONOMIANSVARIG

12 april 2024