Ekonomiansvarig till Ernet Entreprenad AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Nu söker vi en prestigelös och ansvarsfull Ekonomiansvarig till Ernet Entreprenad i Bromma! Ernet Entreprenad är ett entreprenadbolag inom nätverk och renovering, som med kreativitet och engagemang erbjuder sina kunder högkvalitativa bredbandsnät samt komfortabelt och modernt boende. Detta är en rekrytering till Ernet i samarbete med Lernia bemanning. Tjänsten är på heltid men finns möjlighet att gå ner i tid om behovet finns! Du kommer att sitta i Ernets nya lokaler i Bromma industriområde.

Arbetsuppgifter

Idag har Ernet sin ekonomifunktion outsorcad och vill nu ta in den inhouse. För detta söker de en erfaren ekonomiansvarig som kan vara med och skapa nya rutiner och processer för detta. Som ekonomiansvarig är du ansvarig för hela ekonomiflödet med tyngd på redovisning. På bolaget finns idag en ekonomiassistent som man kommer ha arbetsledande ansvar för och tillsammans utgör man ekonomifunktionen. Vill du ha ett utmanande jobb där du får stor möjlighet att påverka? Då är det här något för dig!
I ditt ansvar ingår bland annat:
- Löpande bokföring
- Reskontra
- Avstämningar
- Månads- och årsbokslut
- Skatteredovisning och momsredovisning
- Projektredovisning
- Periodiseringar
- Upprätta underlag för budget
- Löner
- Kontakt med platschefer för att stötta dem i deras uppgifter, framförallt prognosarbete.
- Ansvar för kollektivavtal och försäkringar

Idag används Visma som ekonomisystem men man kommer att gå över till Hogia inom kort.

Din bakgrund

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av liknande uppgifter inom ekonomi/redovisning och behärskar ovanstående uppgifter självständigt. Vi ser gärna att du arbetat i en bred roll i en mindre organisation med ett övergripande ansvar för hela ekonomiflödet. Du har i grunden en utbildning inom ekonomi eller administration och behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Du har en god datorvana och har arbetat i flera ekonomisystem tidigare. Det är meriterande om du arbetat inom byggbranschen eller med projektredovisning tidigare.

Personliga egenskaper

Som person är du ansvarsfull och prestigelös! Du tycker om att få vara med och påverka samt att sätta nya rutiner och processer. Du är serviceinriktad, noggrann och lyhörd för organisationen behov. Du är van att arbeta självständigt och har inga problem med att ta egna initiativ. Låter det här som du? Då ska du inte tveka att söka tjänsten redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidare/Heltid, möjlighet till deltid/Bromma, Stockholm

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse

Information

Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum - skicka därför in din ansökan redan idag!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 22 december 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


15 juni 2024

14 juni 2024

14 juni 2024