OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Help at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa.Vi skall vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder.Vi gör i dagsläget rekryteringar inom IT, Sälj & Marknad, Ekonomi, Support och Kundtjänst.Help at Work gör alltid lite mer, lite snabbare och lite bättre.Vi ses!För kunds räkning söker nu Help at Work dig som vill gå in i rollen som ekonomiansvarig med brett ansvar i ett innovativt mjukvarubolag på tillväxt.Tjänsten är ett vikariat på 1 år med start i maj. Du kommer att ha det ekonomiska samt även administrativa ansvaret för en mindre koncern med två dotterbolag i utlandet (Nordamerika och Storbritannien) . I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. -Kundreskontra, inkl.fakturering -Leverantörsreskontra -Löner -Skattedeklaration -Avstämning av kassaflöde samt prognoser -Månads- och kvartalsrapportering till resp. VD -Avstämningar med utländska dotterbolag -Budgetupprättande och uppföljning -Årsbokslut Vi tror därför att du är kunnig inom redovisning med en grundförståelse för koncernredovisning.Du förstår ekonomiska samband, rapporter, bokslut och analyser samt har faktisk erfarenhet av bokslut, budgetarbete, lönehantering, kassaflödesanalyser. Som person är du noggrann, analytisk och serviceinriktad.Du är van vid att arbeta självständig och levererar alltid kvalitet, även då tempot är högt. Du har även goda kunskaper i Excel, Svenska och Engelska i tal och skrift. Låter det intressant?