Ekonomiansvarig till LIAB Plåtbyggarna AB

Ekonomiansvarig till LIAB Plåtbyggarna AB

Arbetsbeskrivning

Är du en Ekonomiansvarig som söker en rolig och utmanande ekonomitjänst där du även får vara företagets ansikte utåt? Är du dessutom ansvarstagande och positiv med en utpräglad känsla för service? Då har vi tjänsten för dig hos vår kund – LIAB Plåtbyggarna med placering i Södertälje!

Om tjänsten
Vår kund LIAB arbetar med plåt- och smidesarbeten. Huvudinriktningen är byggnadsplåtslageri, Hallbyggnader samt smide. LIAB arbetar huvudsakligen inom rot- och nyproduktion, och strävar alltid efter att förbättra sig. Kretsloppstänkande utgör en integrerad del av deras miljöarbete.

Här har du möjlighet att bli en del av ett positivt och härligt gäng med en fin gemenskap. Medarbetarna är lojala, samarbetsvilliga och man ser verkligen fram emot att gå till arbetet om dagarna. Man sitter i fina och fräscha lokaler med både spa och bastu samt goda parkeringsmöjligheter. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Måndag till torsdag – 06:30- 16:00. Fredagar 06:30 – 13:15.

I rollen som Ekonomiansvarig har du det övergripande ansvaret för bolagets ekonomi. Till din hjälp kommer du att ha en ekonomiassistent på deltid som framförallt tar ansvar för lönehanteringen. Du rapporterar direkt till VD vilken du kommer att ha ett nära samarbete med och här förväntas du bli lite av dennes högra hand gällande ekonomirelaterade frågor.

Utöver det ekonomiska ansvaret kommer du även att ansvara för att ta emot samtal från kunder och vidarebefordra till rätt person inom bolaget. Således ser vi att du är kommunikativ och utåtriktad.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Helhetsansvar för redovisningen inklusive bokslut och årsredovisning
- Löpande redovisning, kund och leverantörsreskontra
- Kontoavstämningar
- Svara och vidarebefordra samtal från kunder
- Kontakt med revisorer
- Utveckling av rutiner och processer

Tjänsten som Ekonomiansvarig inleds som ett konsultuppdrag med start omgående. För rätt person finns stora chanser att rollen övergår till en fast tjänst hos kund.

Om dig
För dig med ekonomisk utbildning samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är detta ett ypperligt tillfälle. Du besitter goda kunskaper i Officepaketet och är en van användare av Excel. Har du erfarenhet av Visma ses det som starkt meriterande. Du besitter mycket goda kunskaper inom redovisningens samtliga delar och är van att arbeta självständigt och målinriktat med en hög grad av service – och kvalitetstänk.

Som person är du öppensinnad, noggrann och serviceinriktad med ett glatt humör. Du månar om teamkänslan samtidigt som du tar eget ansvar och arbetar självständigt. Vidare ser vi att du ett öga för processförbättringar och kommer gärna med förslag på hur man kan effektivisera och automatisera arbetet.

Viktigt för tjänsten är:
- Tidigare motsvarande erfarenhet samt systemvana (Visma är meriterande)
- Flexibel, positiv och serviceinriktad

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Anders Lindén via Adecco 010 – 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Redovisning , Kundreskontra , Leverantörsreskontra , Bokslut , Visma , Södertälje , Adecco , Ekonomi , Ekonomiansvarig, Ekonom

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2020
  • Ansök senast: 18 september 2020

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


23 april 2024

19 mars 2024

13 april 2024

EKONOMIANSVARIG

EKONOMIANSVARIG

12 april 2024