Ekonomiansvarig till Rebel Light

Arbetsbeskrivning

Är du en effektiv, noggrann och strukturerad person med erfarenhet av redovisning och brett ekonomiarbete på mindre eller mellanstora bolag? Lockas du av möjligheten att få arbeta på ett dynamiskt bolag med en spännande koncernstruktur som befinner sig i en tillväxtfas där du får vara med och driva utveckling inom ekonomifunktionen? Då kan rollen som ekonomiansvarig på Rebel Light vara nästa steg för dig.

Rebel Light har i 10 år arbetat med att leverera grymt schysst ljus för alla typer av byggda miljöer. Med nytänkande affärsmodeller och genuin förändringsvilja bidrar de med spetskompetenser som på olika sätt höjer nivån i nordisk arkitektur. 2017 påbörjades en tillväxtresa med etablering av kontor i Norge, Danmark och Finland och koncernen, som idag består av totalt 7 bolag, fortsätter att växa.

Kontoret ligger i Örnsberg och dess sköna formfaktor och vibe har gjort den till ett populärt vattenhål för människor både i och utanför branschen. Stämningen på kontoret är avslappnad och genuin och du har stort inflytande över både arbetstid och plats då medarbetarna varierar mellan att arbeta hemifrån och på kontoret.

OM ROLLEN
Som ekonomiansvarig har du ett brett övergripande ansvar för företagets ekonomi och administration. Du arbetar löpande för att utveckla och effektivisera bolagets processer och rutiner och arbetar i nära dialog med den interna organisationen såväl som externa redovisningsbyråer i de olika länderna. I dagsläget ägnar du ca 80% av din tid åt ekonomi och resterande 20% åt bolagsadministration, du sitter med i ledningsgruppen och rapporterar till VD.

Arbetet innefattar bland annat:

- Ansvar för ekonomin på samtliga bolag inom koncernen

- Arbete med budget, rapportering och viss analys

- Insamling av finansiell data för underlag till relevanta rapporter

- Valutahandel och arbete med finansiella processer

- Samarbete med externa redovisningsbyråer i Sverige, Norge, Danmark och Finland

- Ansvara för bolagsadministration t ex i frågor inom personal- och löneadministration och myndighetsrapportering.

OM DIG:
Vi söker dig som har erfarenhet av redovisning och brett ekonomiarbete på mindre eller mellanstora bolag. Du är en erfaren systemanvändare som arbetat i olika affärs- och ekonomisystem såsom Fortnox, Xledget eller Visma och du är van vid att arbeta mot externa redovisningsbyråer. Erfarenhet från import/export eller inköp av varor samt arbete med olika valutor och företag med verksamhet i flera länder är meriterande.

Som person är du effektiv, noggrann och strukturerad. Du trivs med att arbeta under stort eget ansvar och är van att självständigt planera och strukturera upp ditt arbete. Du uppskattar frihet och flexibilitet i ditt arbete och är bekväm i att hantera det ansvar som kommer med det. Du ser dig själv som en målmedveten och aktiv medlem i ett team och är inte rädd för att driva på både dig själv och dina kollegor för att nå gemensamt uppsatta mål.

ANSÖKAN
Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på jobb@switchgame.se

OM SWITCH GAME
Switch Game är rekrytering- och konsultbyrån som gör de krångliga enkelt, superenkelt. Genom att kombinera beprövade metoder med moderna arbetssätt och ny teknik kan vi hitta unika matchningar, snabbt och med hög träffsäkerhet. Vi arbetar alltid tvåvägs och söker kandidater till uppdrag såväl som uppdrag till kandidat vilket skapar en dynamisk organisation med många spännande möjligheter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SwitchGame
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juli 2023
  • Ansök senast: 8 december 2023

Liknande jobb


CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

14 maj 2024

13 maj 2024