Ekonomiansvarig till Temporary Space

Ekonomiansvarig till Temporary Space

Arbetsbeskrivning

Temporary Space Nordics (TSN) fem nordiska bolag startades 2018 och är en avknoppning från maskinuthyrningsbolaget Ramirent. Temporary Space var en affärsenhet inom Ramirent, representerad i de fyra nordiska länderna, där den svenska verksamheten vuxit organiskt sedan 80-talet. TSN ägs sedan november 2018 av private equity bolaget Procuritas Capital Investors. Nordiskt är vi för närvarande 27 personer, med huvudkontor i vår nya fina depå i nordvästra Stockholm.

TSN ska vara kundernas självklara val vid inhyrning av högklassmoduler i norden genom värdeorden pålitliga, lösningsorienterade och engagerade. De fyra huvudsakliga produktområdena är skola, förskola, kontor och boenden. Till TSNs åtagande hör projektering, etablering, service under hyresperioden och till sist avetablering och hemtransport.

Läs mer på https://temporaryspace.se/



Till vårt sammansvetsade och oerhört härliga team på Temporary Space söker vi en Ekonomiansvarig som vill bli ytterligare en proffsig och engagerad kollega till oss.

I takt med att bolaget växer behöver vi utöka vår organisation med en Ekonomiansvarig för Sverigebolaget och den rollen är ny, bred, utvecklande och rolig. Som Ekonomiansvarig för vårt Sverigebolag blir din uppgift att säkerställa bolagets ekonomiska kontroll och uppföljning. Du blir även Sverigechefens dagliga stöd för ekonomisk analys och planering.

I rollen som Ekonomiansvarig på Temporary Space rapporterar du till Sverigechefen som också kommer att vara den person du jobbar närmast. Vidare jobbar du även mot både sälj- och byggteamet samt de operativa teamen och redovisningsbyrån. På vårt nya, fina kontor i Bro, utanför Stockholm, där tjänsten är placerad, arbetar 16 av den nordiska koncernens totalt 50 personer och där finns även Group Business Controller samt CFO för moderbolaget TS Nordics Group AB.

Detta är en roll för dig som har arbetat några år efter studier och vill ta dina redovisningskunskaper vidare till analys och ekonomisk uppföljning samtidigt som du är en viktig del i ett entreprenörsdrivet bolag där du jobbar nära och direkt i verksamheten. Med rätt erfarenhet som grund kan vi tillsammans bygga upp en roll där du får vara spindeln i nätet i utvecklingen vi har framför oss de närmaste åren.

Tack vare vår horisontella organisation befinner man sig alltid nära den nordiska ledningen och kan följa management i ett PE ägt bolag på nära håll.
Då bolaget befinner sig i en stark tillväxt är dina utvecklingsmöjligheter stora. Vi sätter stort värde på våra medarbetare och under de kommande åren kommer nya roller och möjligheter att öppna sig där du har alla chanser att ta dig vidare.

DINA ARBETSUPPGIFTER

Ekonomisk kontroll och bokslut

* Övervakar och åtgärdar vid behov ekonomiska detaljer för att säkra att juridiska krav är uppfyllda.
* Håller sig ajour kring relevanta juridiska krav och driver eventuell implementering för efterlevnad
* Ansvarar för bolagets roll i boksluten inklusive avstämningar, bokningar, periodiseringar, relaterade möten och kommunikation etc.
* kontakt mellan bolaget och outsourcad ekonomifunktion samt group finance, bank och revisor.
* Utveckling av ekonomiska styrningsmetoder, likviditetsstyrning, riskstyrning och dylikt
* Projektadministration, fakturering & registerhållning

Budget, forecast och rapportering

* Stöttar med underlag och analyser för ekonomiska beslut
* Driver processerna för budget och löpande forecast enligt gällande tidsplaner och mallar
* Driver rapporteringsprocesserna (P&L, BS, MBR, cashflow etc)
* Uppdaterar KPIer
* Eventuell extern rapportering till Skatteverket, SCB etc.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har relevant universitetsutbildning eller motsvarande. Du har jobbat några år framgångsrikt inom redovisning och/eller controlling eller ekonomiansvarig och har en god förmåga att se helhet och hur saker hänger ihop. Som person är du nyfiken och analytisk, strukturerad och noggrann. Viktigt för oss är även att du inser vikten av att vara beredd på att ta ansvar för kontorsgöromål som ligger utanför ditt arbetsområde ibland då vi är en mindre enhet med få personer där alla hjälps åt oavsett vilken roll man har.

VIDARE HAR DU:

* God IT-vana och förmåga att lära dig nya system
* Mycket god Excelvana
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i skrift och i tal

LÅTER DETTA INTRESSANT?
I denna rekrytering samarbetar vi med Valegro Rekrytering & Interim. Ansvarig Rekryteringskonsult är Erika Klatzkow, erika.klatzkow@valegro.se, tel. 0704-121950. Vänligen klicka på ”Sök denna tjänst” för att snabbt och enkelt skicka in din ansökan. Vi går igenom urvalet löpande så tveka inte att söka redan idag.

OM FÖRETAGET
Temporary Space Nordics (TSN) fem nordiska bolag startades 2018 och är en avknoppning från maskinuthyrningsbolaget Ramirent. Temporary Space var en affärsenhet inom Ramirent, representerad i de fyra nordiska länderna, där den svenska verksamheten vuxit organiskt sedan 80-talet. TSN ägs sedan november 2018 av private equity bolaget Procuritas Capital Investors. Nordiskt är vi för närvarande 27 personer, med huvudkontor i vår nya fina depå i nordvästra Stockholm.

TSN ska vara kundernas självklara val vid inhyrning av högklassmoduler i norden genom värdeorden pålitliga, lösningsorienterade och engagerade. De fyra huvudsakliga produktområdena är skola, förskola, kontor och boenden. Till TSNs åtagande hör projektering, etablering, service under hyresperioden och till sist avetablering och hemtransport.
Läs mer på https://temporaryspace.se/ [https://temporaryspace.se/]

Financial Controller Business Controller Redovisningsekonom Financial Accountant Accounting Controller Redovisning



Mer information

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Temporary Space Nordics AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2020
  • Ansök senast: 6 mars 2020

Liknande jobb


16 april 2024

28 mars 2024

Accounting Professional

Accounting Professional

12 mars 2024

Plant Controller

Plant Controller

11 mars 2024