Ekonomiansvarig/Controller börsnoterat konsultföretag - Rekrytering

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:

Detta är ett hyr/anställ uppdrag vilket innebär att du inledningsvis är anställd hos oss och efter en tid övergår till kunden. Som konsult i Avanzera har du fast månadslön och betald semester.
Kunden är ett konsultföretag (publ) First North. Arbetsplatsen är vid företagets huvudkontor som för närvarande är i Nacka Strand men vid årsskiftet flyttar till Gärdet, Stockholm. Vid huvudkontoret arbetar ca 70 personer.

Det är ett krav att du kan tillträda omgående.


Arbetsuppgifter:

Du kommer självständigt att driva budget och bokslutsprocess från start till slut. Du sitter med i ledningsgruppen och rapportera till VD. Du ansvarar även för att leverera de underlag och rapporter som behövs till koncernens CFO. Till din hjälp har du en ekonomiassistent som du ansvarar för och som sköter det löpande arbetet såsom leverantörsfakturor och bank. Lönefunktionen är outsourcad men här har du ett övergripande ansvar främst för bonusuträkningar och kontroll.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Sammanställa ekonomiska resultat, rapporter och säkerställa att alla konton är avstämnda.
- Leda budget och prognosarbetet.
- Övergripande ansvar för faktureringsprocessen samt kundfakturering och projektredovisning.
- Leda interna utvecklingsprojekt för att effektivisera avdelningens och företagets processer.
- Leda och stödja ekonomiassistenten genom att fördela arbetsuppgifter och agera coach.
- Stödja ledningen i personalrelaterade frågor.
- Utveckla rapporteringsfunktionen.



Din bakgrund:

Du har relevant examen inom företagsekonomi eller revision samt arbetat i liknade position. Har du erfarenhet från projektredovisning, redovisningssystemet Maconomy och SAP är detta meriterande.

Som person är du noggrann, strukturerad och analytisk. Du sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter, genomför ditt arbete ansvarsfullt och håller hög kvalitet i samtliga processer. Det är viktigt att du har god kommunikationsförmåga.


Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Molin
08 545 28 302
Helena Elvin Guillemain
08-545 28 305
Lisa Karbelius
08-545 28 303
Helena Elvin Guillemain
08 545 28 305
Helena Elvin Guillemain
08-54528305
Pernilla Molin
08-545 28 302
Lisa Karbelius
08-545 283 03
Pernilla Molin
08-54528302
Lisa Karbelius
08-54528303
Helena Elvin Guillemain
0854528305

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera Bemanning AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 16 juni 2015

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

14 maj 2024

13 maj 2024