Ekonomiassisten

Ekonomiassisten

Arbetsbeskrivning

MSX International är en global branschledande leverantör av konsulttjänster och Business Process Outsourcing till fordonsindustrin med över 6000 medarbetare. I Norden är vi stolta över vårt team bestående av drygt 140 Ekonoexperter som levererar mätbara resultat med hög kvalitet. MSXI investerar kraftfullt inom digitalisering för att öka vårt försprång som den ledande aktören i att supportera fordonsindustrin i en föränderlig tid. Tack vare vårt fokus på utveckling och kvalitet, växer vi snabbt och har de flesta biltillverkarna som kunder. Ett exempel är Volvo Car Corporation som tilldelat oss utmärkelsen Volvo Quality Excellence (VQE) för vårt arbete som leverantör.



MSX i Norden växer och vi utökar vår ekonomiavdelning med en person. Miljön är dynamisk och denna i roll ges möjlighet att kombinera en nordisk arbetsplats men ändå vara en del i en större global organisation.
 
Som Ekonomiassistent kommer du vara en del i vårt ekonomiteam som idag består av en Ekonomichef, Ekonomiassistent samt en Controller. Du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi. Arbetet kommer att passa dig som är intresserad av att arbeta i en internationell och föränderlig miljö.
 
Arbetsuppgifter:
·         Ansvar för leverantörsreskontra för våra nordiska länder.
·         Löpande bokföring och kontoavstämningar.
·         Delaktig i månadsstängning, rapportering och årsbokslut.
·         Kostnadsallokering mellan de nordiska enheterna
·         Momsavstämningar
·         Reseräkningshantering för våra nordiska enheter.
·         Administration kring tjänstebilar.
 
Vem är du?
Du är troligtvis gymnasieekonom eller har en YH-utbildning samt har ca 5 års erfarenhet från en bred ekonomiroll. Erfarenhet från tjänstebilshantering är meriterande.
 
Som person är du kommunikativ, lösningsorienterad, prestigelös, positiv och ansvarsfull. Du har ett ordningssinne och är mycket noggrann samt är analytisk.  Det krävs att du kan uttrycka dig väl både på svenska och engelska i tal och skrift och känner dig bekväm att arbeta i Office-paketet, samt har erfarenhet av att ha arbetat i ett större affärssystem, gärna JD Edwards.
 
Placeringsort och omfattning:
Göteborg, kontoret ligger i Gamlestaden. Tjänsten är ny och kan eventuellt vara på deltid utefter önskemål.
 
Ansökan
Ansök med registrerat CV samt personligt brev via vår annons. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. 
 
Besök gärna www.msxi.com för mer information.

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MSX International Ltd
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Besöksadress

Drakegatan 7
None

Postadress

Drakegatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024