OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ekonomiavdelningen på Sodexho AB med placering i Stockholm/Västberga söker vi en driven ekonomiassistent. Sodexho är ett internationellt företag och du kommer att arbeta i en mångkulturell miljö. Arbetsuppgifter/Ansvarsområde: - Sedvanliga arbetsuppgifter på kund- och leverantörsreskontra. - Kundfakturering. - Registerhantering. - Avstämning av konton. - Inkassobevakning. - Påminnelsehantering. - Kontakt med kunder och leverantörer. Kvalifikationer/Krav: - Du har ekonomiutbildning på gymnasienivå med inriktning på redovisning. - Du har erfarenhet som ekonomiassistent. - Du har datavana och goda kunskaper i officepaketet med tyngd på excel. - Du har arbetat med ekonomisystem, helst Movex. - Goda kunskaper i svenska och engelska språket. Egenskaper: - Du är noggrann och strukturerad. - Du är självgående och tar initiativ. - Du är serviceinriktad. - Du har hög social kompetens och god samarbetsförmåga.