Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Lernia AB

Arbetsuppgifter
Vi söker för kunds räkning flera ekonomiassistenter. I första hand kommer du att arbeta som konsult hos Lernia men du kommer att gå över till kunden efter sex månader, en kallad hyr/rekrytering.

Arbetet innebär administrativa uppgifter såsom kundreskontra, löner, enklare bokslut men även vara delaktig i årsbokslutet. Man kommer även vara delaktig i att ta fram rapporter, hantering av fakturering, inbetalningar, utskick och posthantering.

Formell kompetens
Dokumenterad erfarenhet i SAP

Din bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning alternativt en högre form än gymnasieutbildning inom ekonomi. Vi ser gärna att du har minst några års erfarenhet av administrativt arbete inom ekonomi i en självständig roll. SAP är ett krav!

Personliga egenskaper
Som person är du mycket noggrann och strukturerad där du trivs i rollen med att arbeta med ekonomi i olika former. Du kommer att ingå i ett team av flera ekonomer där du/ni kommer att ha eget ansvar men även team arbete.


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Heltid / Jönköping

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Lernia är vägen framåt
Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige. Vi ingår i Lernia, ett av Sveriges ledande kunskapsföretag inom utbildning och bemanning. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 30 december 2013

Postadress

Maskingatan 5, plan 6
GÖTEBORG, 41764

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024