OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kärcher säljer produkter för rengöring för både professionella och privata användare. Moderbolaget ligger i Tyskland och har en omsättning på ca 12 miljarder SEK. Det svenska kontoret ligger i Hisings Kärra (Göteborg). På den svenska marknaden omsätter vi ca 250 miljoner SEK och har 53 anställda. Vi söker en assistent till vår ekonomiavdelning under vår högsäsong. Du arbetar i huvudsak med vår leverantörs- och kundreskontra, uppgifterna består bl a av direktfakturering, kreditering, hantering av inkommande betalningar, registrering av leverantörsfakturor. Därutöver har du även diverse andra uppgifter inom administrationen som t ex att ta hand om inkommande samtal och ansvara för posthantering. Vi söker en glad och positiv person, som trivs med att arbeta i tidvis högt tempo. Det är viktigt att du inte har några problem att arbeta med ett par arbetsuppgifter samtidigt. Du skall ha en gymnasial ekonomiutbildning, samt gärna ett par års arbetslivserfarenhet. Då kontakt med moderbolaget förekommer på telefon, är det viktigt att du behärskar att kommunicera på engelska. Vi arbetar i affärssystemet SAP R/3, erfarenhet därifrån är en fördel men inget krav. Tillträde snarast. Vi föredrar ansökningar via e-mail.