Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Kärcher säljer produkter för rengöring för både professionella och privata användare. Moderbolaget ligger i Tyskland och har en omsättning på ca 12 miljarder SEK. Det svenska kontoret ligger i Hisings Kärra (Göteborg). På den svenska marknaden omsätter vi ca 240 miljoner SEK och har 52 anställda. Vi söker en assistent till vår ekonomiavdelning. Du arbetar i huvudsak med vår leverantörs- och kundreskontra, uppgifterna består bl a av direktfakturering, kreditering, hantering av betalningspåminnelser, registrering av leverantörsfakturor. Därutöver har du även diverse andra uppgifter inom administrationen som t ex att ta hand om inkommande samtal och ansvara för posthantering. Vi söker en glad och positiv person, som trivs med att arbeta i tidvis högt tempo. Det är viktigt att du inte har några problem att arbeta med ett par arbetsuppgifter samtidigt, då inkommande samtal kommer regelbundet samtidigt som du arbetera med dina övriga uppgifter. Du skall ha minst en gymnasial ekonomiutbildning, samt gärna ett par års arbetslivserfarenhet. Då kontakt med moderbolaget förekommer på telefon, är det viktigt att du behärskar att kommunicera på engelska. Vi arbetar i affärssystemet SAP R/3, erfarenhet därifrån är en fördel men inget krav. Tillträde den 1 augusti. Vi föredrar ansökningar via e-mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KÄRCHER AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 14 maj 2007
  • Ansök senast: 23 maj 2007

Besöksadress

Månskärsvägen 10 B
Kungens Kurva

Postadress

Månskärsvägen 10 B
Kungens Kurva, 14175

Liknande jobb


UTREDARE

13 mars 2006

SOMMARPRAKTIK

16 mars 2006

Lärare i Dans till S:t Eskils gymnasium

20 mars 2006

Assistent/husmor till Melbourne

29 november 2006