Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

APOCCA är ett teknikkonsultföretag inom industriell automation och IT. Vi bedriver projekt både nationellt och internationellt inom ett flertal branscher såsom marin/off-shore, process och tillverkningsindustri. Hos oss förenas många års erfarenhet från automationsvärlden med ny teknik och nytt kunnande, detta tillsammans med våra drivna medarbetare gör oss till det givna valet för alla typer av automationsbehov. APOCCA är i dagsläget 10 st ingenjörer och omsätter 23 miljoner kronor.

APOCCA befinner sig i ett expansivt skede och vi behöver därför förstärka vår organisation.

Arbetsuppgifter:
I din roll kommer du att ansvara för fakturor, kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, redovisning, avstämningar, moms, bokslutsarbete samt löner.
Ditt arbete kommer även innebära en del inköps och logistikhantering.
Du kommer assistera vår VD i det dagliga arbetet med att ta fram beslutsunderlag, arbetsrutiner, rapporter, uppföljning samt övriga uppgifter tillhörande kontoret.

Kvalifikationer:
Du har teoretisk utbildning motsvarande minst gymnasienivå, du har minst 3 års erfarenhet inom några av ovan beskrivna områden. Du är strukturerad, står för ordning och reda samt är van vid att arbeta i det mindre bolaget med en bredd av arbetsuppgifter, där du får hugga tag där det behövs.
Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.
God datorvana krävs främst för Microsoft Office samt behärska något lön- och redovisnings-program. Det är en merit om du har arbetat med Visma Lön och SPCS. Som tidredovisning och projektuppföljning använder vi SWINX.

Personlighet:
Du är positiv och framåt som person och tycker det är roligt och intressant att utvecklas inom ekonomi och administrationsrollen. Du har en stor portion drivkraft och med en vilja att utveckla och förbättra ditt arbete.

Vad vi erbjuder:
På APOCCA kommer du att arbeta i en positiv företagskultur med framåtanda, teamkänsla och nya utmaningar dagligen! För rätt person erbjuds stora utvecklingsmöjligheter och ett fritt arbete där du själv kan styra och planera din dag med frihet under ansvar.


Placeringsort: Kristianstad
Arbetstid: 75%, med möjlighet till 100% i framtiden

Tillträde snarast
För att ansöka skicka ditt CV och personligt brev till Alexander.Andersson@apocca.se
För frågor kontakta Alexander Andersson 07080662580, 044 2531400

Kontaktpersoner på detta företaget

Operativ chef Alexander Andersson
0708662580
Personal Pia Boberg
0722500664
Operativ chef Alexander Andersson
0708662580
Personal Pia Boberg
0442531408 0722500664
Operativ chef Alexander Andersson
0442531400 0708662580
Pia Boberg
044-2531408 0722500664
VD Alexander Andersson
044-25314047
Personal Pia Boberg
044-2531408
Jan-Erik Liljefors
044-2531404 0722-048104
Operativ chef Alexander Andersson
0442531407 0708662580

Sammanfattning

  • Arbetsplats: APOCCA AB MALMÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid/Deltid
  • 75%, med möjlighet till 100% i framtiden
  • Publicerat: 22 maj 2014

Besöksadress

Stridsvagnsvägen 9
Kristianstad

Postadress

SPORREGATAN 12
MALMÖ, 21377

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024